TROBATS ELS DOS PRIMERS OCELLS, N’ARRIBEN DOS DE BEN DIFERENTS!

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat,

El joc ha arrencat amb força ara que els tres grups de Cicle Superior ja han fet la primera observació al pati i hem parlat abastament del projecte i de com jugar.

Amb tres observacions (una per grup) ja hem vist 19 espècies diferents i si afegim les meves observacions que faig una estona abans, ja en són… 25! Confirmat que tenim un pati excepcional amb una gran riquesa i diversitat ornitològica!

La participació en aquesta primera entrega ha estat de 36 participants: 11 de CSA, 8 de CSB, 6 de CSC i 11 d’Altres participants. Us donem a tots la més sincera benvinguda i felicitació. Ens cal més participació dels nois i noies de Cicle Superior…. i molt especialment donar les gràcies als “altres participants”. Molt contents de seguir compartint joc i projecte amb mestres, personal de l’escola i antics alumnes i famílies. Alguns de vosaltres ja sou “cercadors d’ocells” que fa un munt d’anys que el joc fa de nexe amb l’escola que els vostres fills i filles van deixar per anar a secundària.

Volem donar una benvinguda molt especial als residents de les plantes 1ª i 5ª de la Residència de Gent Gran “Gran Via Parc”, que s’han constituït en dos equips i que esperem que s’ho passin molt bé jugant a trobar ocells amagats!

Però “anem al gra”! Els dos ocells d’aquesta setmana que ha durat gairebé 3 setmanes, han estat força fàcils d’identificar…. encara que algú de vosaltres no hagi sumat els dos punts per error en l’escriptura dels noms dels ocells. Amics i amigues cal fixar-s’hi i escriure correctament els noms. Els ocells eren els bonics i residents habituals del pati; nº 1 cuereta blanca i nº 2 mallerenga carbonera.

Els dos ocells de la propera setmana són dos ocells ben diferents: un colúmbid i un fringíl·lid. També són dos ocells habituals del nostre pati i que ja els hem pogut veure en les observacions d’aquest curs.

Vinga… que aquesta vegada el termini s’acaba el proper diumenge dia 7!

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:

A la pàgina web, trobareu els noms dels dos primers ocells amagats i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

Esperant amb il·lusió que ens aneu enviant correus electrònics a ocell.amagat@escolalolaanglada.cat amb les respostes dels ocells amagats nº 3 i nº 4.

Aprofito per demanar-vos disculpes per la tardança d’aquest correu i dels dos ocells d’aquesta setmana… però calia seguir les tradicions i celebrar la castanyada… i això m’ha fet arribar tard a casa en aquest pont de tres dies!

Una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!