TROBATS ELS 2 PRIMERS OCELLS AMAGATS, N’ARRIBEN UN D’AIGUAMOLL I UN DE BOSC!

Molt estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2020-2021. Primer de tot donar-vos la benvinguda a tots els qui heu participat a la descoberta dels primers ocells amagats, i especialment als antics alumnes, mares, àvies d’alumnes i d’antics alumnes de l’escola que no dubten a seguir gaudint d’aquest joc que des de l’escola fem amb tanta il·lusió. Tots som conscients de la fragilitat de la natura i com més la coneguem més la respectarem i ajudarem a la seva conservació.

Aquesta ha estat una arrencada atípica per la situació que vivim amb la COVID-19 que ens fa viure amb forta incertesa. Així i tot l’iniciem amb la intenció de no aturar-lo, tal i com va passar el darrer curs, per poc que puguem! L’arrencada del joc ha anat prou bé… però encara ha d’anar millor i la participació en aquesta primera setmana ha estat de 9 jugadors a CSA, 6 de CSB, 9 de CSC i 11 jugadors d’antics alumnes o familiars d’alumnat. Cal dir que alguns d’aquests darrers participants s’han organitzat en equip i en total són 15 persones! Fantàstic!

Vinga, animeu-vos a participar i també a convidar a la família i amics. L’experiència ens diu que aquells que participen en família els és molt atractiu i plaent fer l’activitat junts.

He d’insistir en recordar-vos la importància de consultar les guies per ser un entrenament visual molt bo! Vigileu en com escriviu els noms i si us plau, repasseu abans d’enviar. He de felicitar-vos perquè la majoria heu enviat uns correus molt ben escrits, respectant totes les parts que ha de tenir un correu. Molt bé!

Heu pogut comprovar que els dos ocells d’aquesta setmana eren prou fàcils. Dos ocells molt comuns i freqüents al nostre pati.

L’ocell amagat nº 1 és la bonica i elegant garsa eurasiàtica. Al pati de l’escola molt sovint la veiem als xiprers del cementiri o picotejant pel pati. És un ocell de la família dels corbs que no trobareu si aneu a les Illes Balears. Si a casa nostra tenim un equip de futbol (l’Espanyol) que als seus aficionats se’ls anomena com a “periquitos”, a Anglaterra hi ha un equip, el Newcastle United Football Club, que llueix una samarreta a ratlles blanques i negres (com la garsa) i als seus afeccionats se’ls coneix com els “magpies” que és nom en anglès d’aquest ocell.

L’ocell amagat nº 2 és el comú i conegut colom roquer. Aquí m’he d’aturar un moment. Atenció perquè hi ha ocells que tenen el nom format per dues paraules per diferenciar-los d’altres ocells de la mateixa família i que comparteixen el primer nom. És molt important escriure el segon nom. Com ens passa a classe quan hi ha dues noies o dos nois amb el mateix nom… fem servir també el cognom per diferenciar-los.

De tota manera, la majoria heu trobat aquests dos primers ocells. Alguns participants no heu anotat algun punt perquè heu escrit “colom comú” i algú de vosaltres l’ha confós amb el “ballester comú”, amb el “verdum” o heu escrit el nom incorrectament, com “garca”. Cal repassar els noms, que les normes són les normes!

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria. Aquests textos són d’un dels pares de l’ornitologia catalana (Joaquim Maluquer i Sostres) i són uns textos escrits amb un llenguatge ric ple de matisos que de ben segur us farà gaudir. Si dubteu d’alguna paraula o explicació, quan envieu el correu m’ho podeu preguntar. També ho podeu preguntar a les mestres tutores de Cicle Superior.

En aquest altre enllaç podeu veure la vostra puntuació: PUNTUACIÓ

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho… caldrà revisar-ho!

Per la propera setmana ens visiten dos ocells d’ambients ben diferents. L’ocell amagat nº 3 és un ocell típic d’aiguamoll, espantadís i que s’amaga entre els joncs quan sent una mica de soroll. Fixeu-vos bé amb el color general i sobretot amb el bec i el seu escut facial (cara). L’ocell amagat nº 4 és el simpàtic i confiat …. que ens acompanya al bosc i als parcs urbans i també al nostre pati. A veure si aquest proper dijous que tenim observació amb els nois i noies de CSA es deixa veure!

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES o també el Quadern de camp!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix dia 2 fins al dia 8 de novembre! No ho deixeu per darrera hora!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…