ENS VISITEN ELS DOS DARRERS OCELLS AMAGATS DEL CURS 20-21 i COM A REGAL PER AQUESTA “QUINZENA”… UN BONUS POINTS!

Del 7 al 13 de juny de 2021 (DUES SETMANES!)

Benvolguts jugadors cercadors d’ocells amagats, ara sí que sí, el curs ja ens canta les absoltes i arriben canvis i sorpreses…. avui mateix comença la jornada intensiva, aquesta setmana els grans van a Port-Aventura, la setmana vinent els més grans de l’escola van de colònies al Pirineu… i els ocells del joc es deixen d’amagar durant la temporada d’estiu.

Un any més, i ja en són molts, us torno a donar les gràcies pel vostre interès i les vostres ganes d’aprendre jugant. Us he de donar també les gràcies, perquè amb els vostres comentaris, dibuixos i explicacions jo també n’aprenc. Hi ha res més emocionant que convertir-nos en un grup d’intercanvi de coneixements? La resposta és obvia.

Si tot va bé, l’any vinent nous alumnes i nous ocells es tornaran a trobar en aquest espai… i no cal dir, que tots vosaltres hi sou convidats si la feina us ho permet i en teniu ganes.

Però anem als dos ocells d’aquesta darrera setmana. Com molts de vosaltres heu dir, són dos ocells amb trets diagnòstics molt clars i que els heu identificat molt bé!

L’ocell amagat nº 47 és la gairebé ocell de peluix mallerenga blava, encara que us asseguro que té una mala bava impressionant i si no, pregunteu-ho a algun anellador que us trobeu… les picades d’aquest petit i simpàtic ocell són de campionat!

L’ocell amagat nº 48 és el raspinell comú, un ocellet que malgrat a vegades el tenim ben a prop, ens passa desapercebut mig amagat entre els troncs dels arbres.

I qui ens visita en aquest darrer període del joc d’enguany? (Atenció! Teniu dues setmanes per respondre!) Dos dels ocells més bonics que ens ens visiten al nostre pati. Fàcils i ben acolorits… com no pot ser d’altra manera. Nosaltres per acabar el joc no podem posar focs artificials però sí podem buscar ocells de colors! L’ocell amagat nº 49 l’hem vist al pati, però ocasionalment, en canvi, l’ocell amagat nº 50 i darrer és un habitant cada vegada més visible durant gairebé tot l’any!

Però… no tot podria ser tan fàcil. Els nostre amic Àlex Mascarell ha fet aquest bonic cartell de les 6 gavines més freqüents a les nostres costes… i les ha dibuixades en plomatge nupcial… i jo he pensat que seria una llàstima que anéssiu aquest estiu a la platja, que us passés ben a prop un d’aquests espectaculars ocells i no li sabéssiu el nom! És per això que aprofitant que tenim 15 dies… us dediqueu una estoneta a trobar el nom d’aquestes 6 gavines! Au, vinga, un darrer esforç per tancar el joc!

Aquesta darrera setmana hem començat la darrera observació amb el grup CS-A i el dia 17 ho farem amb els grups CS-B i CS-C per tancar el projecte a l’escola…. però primer anem a veure què van observar!

Les darreres observacions han estat aquestes:

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats del “ocells trobats” i els “nous ocells amagats” per la setmana vinent:  RESPOSTES I NOUS OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho mitjançant un correu… ho revisaré, perquè tinc tots els vostres correus arxivats!

Aquest període, va d’avui mateix dia 7 fins el 20 de juny!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin… i volin en llibertat!