COMENCEM EL SEGON TRIMESTRE, AMB DOS OCELLS DELS GROSSOS!

Estimats jugadors cercadors d’ocells amagat, ja hem començat el segon trimestre de curs… i el joc continuarà puntualment cada setmana.

Ara hem estat molts dies sense trobar-nos i hem tingut la participació extra del primer “bonus points” del curs.

Comencem pels dos ocells amagats. Ja vam advertir que el joc s’aniria complicant i que a poc a poc anirien amagant-se ocells que no veiem al nostre pati… per això és tan important mirar les guies d’identificació d’ocells que tenim a l’escola! L’ocell nº 17 era l’elegant, bonica i molt comuna al nostre pati de la cuereta blanca. Ocell elegant, bon caminador i corredor amb un moviment de cua vertical com si d’un balancí es tractés. Heu trobat aquest ocell amb molta facilitat! L’ocell amagat nº 18 ja ha portat algun problema d’identificació. Recordo, ara que ve a tomb, que si escriviu a principis de setmana i no heu identificat correctament l’ocell amagat, estic a temps de donar-vos alguna pista més… i podeu enviar un altre correu amb una nova identificació. Doncs aquest ocell, de la família dels còrvids com la garsa eurasiàtica era la gralla occidental. Heu de saber que els còrvids són possiblement els ocells més intel·ligents de la nostra avifauna.

També hem tingut el primer bonus points. Els ocells que s’amagaven a la làmina eren: àguila marcenca, picot verd, cadernera, tórtora, pit-roig i xoriguer comú. En general ho heu fet molt bé… encara que la més difícil era l’àliga marcenca. Cal dir que els rapinyaires són dels grups difícils d’identificar.

Aquesta darrera setmana hem començat les segones observacions al pati i parc amb el grup CS-A. Si tot va bé, aquesta setmana farem l’observació amb CS-B i la propera amb CS-C i tancarem la volta de les segones observacions.

Els resultats de l’observació d’aquesta setmana han estat:

Hem vist 12 espècies diferents i vam fer un comptatge de 82 ocells.

De moment aquest curs portem 16 espècies identificades!

Els nois i noies del grup CS-A aquesta vegada s’han espavilat molt i ja he rebut 11 dibuixos! Fantàstic!

Us mostro la bonica Cotorreta pitgrisa que ha dibuixat la Ingrid Ponce del grup CSA!

Aquest és l’enllaç on podeu llegir com són i algunes curiositats d’aquests ocells i els nous ocells amagats per la setmana vinent:  RESPOSTES I NOUS OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho mitjançant un correu… ho revisaré, perquè tinc tots els vostres correus arxivats!

Per la propera setmana ens visiten dos ocells dels anomenats grossos, però ben diferents… un ocell d’aiguamoll d’1 metre i una envergadura (Distància quan l’ocell té les ales completament desplegades) de 155 a 175 centímetres i un difícil rapinyaire de 60 centímetres de longitud i una envergadura que pot anar de 145 a 165 centímetres.

L’ocell amagat nº 19 no ha de suposar gaire dificultat i al pati de l’escola l’hem observat sobrevolant-lo. Per sobre l’escola hi ha la ruta que el porta cap al riu Llobregat.

L’ocell amagat 20 té més dificultat i us donaré un parell de pistes. No té la caputxa ocre del cap com l’àguila marcenca, aquest és un exemplar molt blanc de pit i el nom en català fa referència a una part del cos que la roca de la fotografia ens amaga… és per donar una mica d’emoció! La mateixa emoció que quan veus aquest magnífic ocell a la natura!

Vinga, animeu-vos a participar, CONSULTEU LES GUIES o també el Quadern de camp i envieu els noms escrits correctament!

Aquest període, va d’avui mateix dia 18 fins al 24 de gener! No ho deixeu per darrera hora!

Bona cerca i que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…