AQUESTA SETMANA UN OCELL MOLT MEDITERRANI I UNA ESPÈCIE AL·LÒCTONA!

Estimats jugadors cercadors d’ocells amagat, avui ens visita un ocell molt gros i mediterrani i un dels més menuts i que ha arribat a casa nostra a partir de fugues d’ocells en captivitat… perquè és un ocell africà que s’ha adaptat molt bé i que cria sense cap dificultat, passant a ser una espècie nouvinguda. Concretament el nom que reben aquestes espècies nouvingudes és “al·lòctona” i és un cas semblant al de la cotorreta pitgrisa.

Però anem al que ens interessa. Aquesta darrera setmana, l’ocell rapinyaire nº 20 ens ha dut algun problema de confusió amb una altra espècie semblant.

Anem a pams. L’ocell 19 no ha suposat cap problema i molts de vosaltres heu comentat que només veure’l ja sabieu quin era: el bernat pescaire, és difícil d’oblidar quan el veiem aturat o volant pausadament amb un batec d’ales lent i profund, amb el característic coll arronsat com fan tots els ocells de la família dels ardeids.

Ara bé, l’ocell nº 20 ha portat sobretot confusió i us heu barallat entre l’àguila cuabarrada (és bo llegir les pistes que us dono) i l’astor comú. A la natura costa menys de diferenciar, sobretot per la diferència de tamany, on l’àguila és més grossa que l’astor. En el nostre cas i com que molts us heu fixat amb les llàgrimes del pit, hem de dir que els adults àguila cuabarrada tenen el pit pigallat amb llàgrimes i l’astor comú adult (el jove sí que té llàgrimes) no té llàgrimes i sí el pit ben barrat on destaca un color gris general. L’àguila cuabarrada mai té aquest to grisós i sí molt més blanc i clar. Per tant l’ocell amagat nº 20 és l’àguila cuabarrada.

Us adjunto una imatge on es pot veure aquesta diferència:

Aquesta darrera setmana hem continuat  les segones observacions al pati i parc amb el grup CS-B. Si tot va bé, aquesta setmana farem l’observació amb CS-C i tancarem la volta de les segones observacions.

Informar-vos que de moment i en el que portem de curs ja hem identificat 17 espècies!

Els resultats de l’observació d’aquesta setmana han estat:

Hem vist 11 espècies diferents i vam fer un comptatge de 55 ocells.

Els nois i noies del grup CS-A i CS-B recordeu que heu de copiar aquesta llista al vostre Quadern de Camp i fer un dibuix d’una de les espècies observades i enviar-me la fotografia del dibuix. Els qui ja ho heu fet… enhorabona!

Us mostro la bonica Cotxa fumada que ha observat (2ª observació) i dibuixat la Xènia Oliveras del grup CSB!

Aquest és l’enllaç on podeu llegir com són i algunes curiositats d’aquests ocells i els nous ocells amagats per la setmana vinent:  RESPOSTES I NOUS OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho mitjançant un correu… ho revisaré, perquè tinc tots els vostres correus arxivats!

Per la propera setmana ens visiten dos ocells. El nº 21 és ben mariner i Mediterrani, encara que el veiem molt sovint al pati de l’escola aprofitant les restes d’esmorzars que a voltes cauen al pati mentre jugueu. L’ocell amagat nº 22 és més complicat d’identificar i cal dir que al pati de l’escola no l’hem vist mai… per tant us caldrà la guia d’identificació. És una espècie nouvinguda i el nom porta incorporat un estat del continent africà!

Vinga, animeu-vos a participar, CONSULTEU LES GUIES o també el Quadern de camp i envieu els noms escrits correctament!

Aquest període, va d’avui mateix dia 25 fins al 31 de gener! No ho deixeu per darrera hora!

Bona cerca i que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…