9ª ENTREGA; ARRIBA EL PRIMER RAPINYAIRE D’AQUEST CURS!

Del 17 al 23 de gener de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat,

Vull felicitar especialment als jugadors i jugadores que jugueu de forma constant. A veure si ens animem una mica perquè aquesta setmana ha baixat força la participació. Potser la pandèmia hi té alguna cosa a veure, però caldria fer un petit esforç i us convido a animar-vos.

Però anem al moll de l’os! Els dos ocells amagats d’aquesta darrera setmana no han tingut una especial dificultat i tots els participants d’aquesta setmana heu aconseguit els dos punts.

L’ocell amagat nº 15 és el bonic i simpàtic pit-roig. Ocell força confiat i curiós que permet força bé la nostra proximitat, especialment els hivernants que venen del nord d’Europa. Allà estan acostumats a que se’ls tracti bé i això els fa més confiats.

L’ocell amagat nº 16 és l’esplugabous. Cal dir que el seu nom no fa cap referència a la nostra població sinó que fa referència al costum que tenen aquests animals a posar-se a l’esquena dels mamífers (cavalls, vaques i bous, bens…) i espigolar els petits insectes i paràsits que habiten a sobre el seu pelatge. D’aquí li ve el nom d’esplugabous. Segur que si heu vist algun documental d’Àfrica els haureu vist a sobre d’elefants, hipopòtams o altres grans mamífers. Si fóssiu nens d’àfrica potser s’anomenaria “esplugaelefants”!

Us adjunto una fotografia que vaig fer a un esplugabous a sobre del llom d’un dels cavalls de la reserva natural del Remolar al Delta del Llobregat, que il·lustra perfectament el que us acabo d’explicar.

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

I anem pels dos ocells amagats d’aquesta setmana. L’ocell amagat nº 17 té l’honor de ser el primer ocell rapinyaire que en visita enguany. Pistes: el plomatge és d’una femella i el seu hàbitat natural són els aiguamolls i llacunes. El seu vol arran de canyissars per veure si sorprèn algun ànec és una imatge típica de les zones humides. Estic gairebé convençut que en veurem algun exemplar a les colònies de primavera al Delta de l’Ebre!

L’ocell amagat nº 18 és un petit ocellet que podem veure al pati i al parc de la Fontsanta (mireu el pòster o el vostre Quadern de camp) i sobretot el veiem a l’hivern, perquè malgrat ser un ocell que el podem veure tot l’any, és a l’hivern que baixa de les muntanyes (zones altes) i passa l’hivern a zones més temperades… i és ara quan és més fàcil de veure al pati de l’escola i a tota la nostra zona.

El termini d’aquesta 9ª entrega és del dilluns dia 17 al diumenge 23 de gener de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada, i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!

Salut i cuideu-vos molt!