7ª ENTREGA; DOS OCELLS NEGRES I VUIT OCELLS PIXELATS ENS VISITEN PER NADAL!!

Del 20 de desembre al 9 de gener de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat,

Ja hem arribat al final de primer trimestre, hem fet dues observacions al pati completes i ja som a la setena entrega del joc de l’Ocell amagat!

Hem après un munt de coses: a utilitzar els prismàtics i les guies, a fixar-nos en els trets diagnòstics per procedir a intentar identificar l’ocell, a tenir una actitud de respecte envers el medi i els éssers vius quan fem l’observació, a com fer dibuixos que indiquin els trets únics i singulars de cada espècie, a….

Us he de dir que l’Àlex Mascarell, el dibuixant de natura que ens ha fet el poster dels ocells del nostre pati i dibuixant del Zoo de Barcelona, ha pogut veure els vostres dibuixos i em va dir això que jo us transmeto;

“He mirat atentament els dibuixos del alumnes. La veritat és que són francament molt bons. Alguns espectaculars, i d’altres, molt creatius amb els colors i les mescles de tonalitats. Imatges molt fresques i en alguns casos, veritablement fidels a la coloració estètica general de l’ocell. M’han impressionat molt tots.
Estic meravellat!
És ben bé que la gent puja molt forta!!!!
Salut i gràcies per ensenyar-me’ls!!!!”

Àlex Mascarell

Ja ho veieu, quan us hi poseu, sou capaços de fer grans coses! Gràcies per les teves amables paraules, Àlex!

Ah! per cert, aprofiteu aquests dies de vacances per fer els dibuixos de la segona observació. Us recordo que el termini s’acaba el dia que fem la 3ª observació… i que tot seguit us recordo:

CSC: 13 de gener           CSB: 20 de gener           CSA: 27 de gener

Els ocells amagats d’aquesta setmana han estat la tórtora turca (ocell amagat nº 11) i martinet blanc (ocell amagat nº 12). Del martinet ja us vaig explicar el seu “problema” amb les plomes del cap, però de la tórtora turca us vull explicar que aquesta no és una espècie al·lòctona, sinó que és una espècie que venint de l’est del mediterrani, a poc a poc ha anat colonitzant noves zones geogràfiques sempre al voltant de la costa mediterrània. És un ocell molt oportunista amb una gran capacitat d’adaptació i ha trobat a les ciutats, com Esplugues de Llobregat un espai perfecte on viure i reproduir-se.
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

Els ocells amagats d’aquesta entrega estaran amagats tres setmanes amb motiu de les vacances de Nadal… però per a que estigueu una mica distrets i amb la voluntat que s’omplin els vostres caps de pardals, arriben els primers PUNTS BONIFICATS, amb 8 ocell pixelats. Anem a pams! Els ocells amagats d’aquesta entrega són dos ocells foscos que moltes vegades confoneu quan els veiem al pati de l’escola o al Parc de la Fontsanta. Fixeu-vos bé amb la forma del bec i també amb la llargada de la cua. A la foto no es pot veure bé, però la seva postura és ben diferent: l’ocell amagat nº 13 té una posició corporal més vertical i l’ocell amagat nº 14 manté una posició més horitzontal!

Pel que fa als 8 ocells pixelats, dir-vos que són ocells que podem veure i trobar a Catalunya i que surten a les guies de camp de casa nostra.

Uns quants recordatoris:

• Com sempre els noms han d’estar correctament escrits
  • En el cas dels ocells pixelats i amb motiu que bonifiquen punts, en cas d’error NO us advertiré, per tant assegureu-vos bé de la seva identificació.
  • No cal que envieu dos correus, si voleu, en un sol correu podeu posar els dos ocells amagats i els ocell pixelats.
  • Cada ocell pixelat, bonifica un punt… per tant podeu aconseguir 8 punts extres!

Els podeu veure millor al lloc web de l’escola.

Per tant, recordeu, el termini d’aquesta 7ª entrega és del dilluns dia 20 de desembre de 2021 al 9 de gener de 2022!
ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Us vull desitjar unes màgiques vacances de Nadal juntament amb les vostres famílies i amb totes les persones que us estimeu i com que desitjo que el cap se’ns ompli d’ocells us faig a mans aquesta postal de Nadal:

Recordeu, si això de mirar ocells us agrada, potser és el moment de demanar al Reis uns prismàtics o una guia que us ajudi a identificar-los!

Una forta abraçada alada i que els ocells, en aquests dies de Nadal, ens acompanyin i volin en llibertat!

Salut i cuideu-vos molt!