Un ocell de potes molt curtes i un ocell de potes molt llargues, a l’ocell amagat d’aquesta setmana!

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Espero que el Carnaval hagi anat molt bé i que els jocs i les disfresses us hagin divertit d’allò més!.

Com era de preveure, aquesta setmana ha anat molt bé i gairebé totes i tots heu encertat els dos ocells. És ben cert que l’ocell 25 podia portar confusió amb un altre ocell gairebé idèntics… però per això són les pistes que us dono. Cal mirar les guies i també llegir les pistes! Si ho haguéssiu fet ningú hauria escrit el nom d’enganyapastors!

Vinga! L’ocell nº 25 és el siboc, un ocell que fa vida crepuscular i que té tendència a posar-se a terra. Fins i tot el niu el fa al terra i es camufla perfectament. A voltes el veiem perquè caminant l’aixequem del terra gairebé quan estem a punt de trepitjar-lo.

L’ocell nº 26 és el trist, un petit ocellet amb un vol ondulant característic i que cada vegada que s’alça i arriba al seu punt més alt deixa anar un reclam que recorda la paraula “trist”-”trist”-”trist”… I al pobre, així l’hi ha quedat el nom!

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies d’aquests ocells:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Els dos ocells d’aquesta setmana són dos ocells lligats a ambients aquosos (lacustres) però amb característiques ben diferenciades i amb unes adaptacions al medi i alimentació que els fan molt diferents.

L’ocell 26 no ha de suposar cap dificultat. Les seves característiques i els seus colors el fan inconfusible!

Però atenció amb l’ocell 27! Poques pistes, però si dubteu d’un parell d’espècies… mireu la cua! Ja us he comentat alguna vegada que els limícoles són un grup força complicat!

Vinga a cercar, els ocells amagats!

RECORDEM! Per respondre els dos ocells amagats hi ha temps fins el proper DIUMENGE dia 10 de març!

Com a novetat, al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca i… que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat!