PER NADAL, DOS OCELLS AMAGATS I SEGON “BONUS POINTS”, QUE TINDREM UN MES PER TROBAR-LOS!

Estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020.

Un fort aplaudiment per totes i tots els participants al joc aquesta quinzena que hem tingut l’oportunitat de trobar dos ocells amagats molt fàcils i 23 ocells comuns que us han donat una mica feina! Tots els participants heu fet un alt percentatge d’encerts. Molts de vosaltres heu comentat que heu hagut de mirar i remirar les guies… i això està molt i molt bé! És la manera de fixar-se concretament en trets diagnòstics que ens facin diferenciar espècies properes i semblants. L’ocell que ha portat més confusió ha estat l’ocell 10, que suposo que per un excés de confiança molts heu dit tórtora turca i en realitat es tractava d’una tórtora domèstica! El que si heu d’anar en compte i revisar sempre, és com escriviu els noms dels ocells: les mallerengues i la primera E del nom us han fet perdre punts. Reviseu sempre els escrits!
La participació s’ha estabilitzat i ha estat de 9 jugadors de 5è, 2 de 6è i 5 antics alumnes, familiars d’alumnat, monitoratge de menjador. Donem la benvinguda a un nou jugador, en Pol de 5è.

Els ocells amagats d’aquesta setmana eren molt fàcils. L’ocell amagat 11 és la comuna i bonica garsa eurasiàtica i l’ocell amagat nº 12 l’abundant, escandalosa i sorollosa cotorreta pitgrisa. Cap dificultat!

Pel que fa al primer “bonus points”, ja he comentat que els participants heu fet un alt percentatge d’encerts. Les respostes correctes són:

BONUS POINTS 1r 1920
21 Mosquiter comú
22 Cargolet comú
23 Tallarol de casquet

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho!

Pels ocells amagats 13 i 14 no cal donar gaires pistes perquè tenen trets diagnòstics molt clars!

ATENCIÓ! Aquesta “setmana de 28 dies” té dues novetats!

Primera novetat: El període de joc d’aquests dos ocells és de 28 dies perquè venen dies de festa, vacances escolars i compartir diades amb familiars i amics! Ja ho diuen, que per Nadal, cada ovella al seu corral!

Segona novetat: Amb tants dies de festa, arriba el segon “bonus points” Aquesta vegada tenim un paisatge d’hivern del Delta de l’Ebre on hi ha 8 ocells que “pasturen” per entremig d’un camp d’arròs segat i parcialment inundat. Per respondre al “bonus points” heu d’escriure de manera ben clara el nom de l’ocell escrit correctament. Els podeu escriure en qualsevol ordre… però ben escrits! Per cada 2 ocells ben identificats, un punt afegit! Com que hi ha 8 ocells podeu arribar a obtenir com a màxim 4 punts més! Per aquest “bonus points” donarem una pista especial pel moixonet que hi ha a la meitat-esquerra de la imatge i us diré que el seu nom no fa honor al lloc on està posada (aigua) i sí faria honor si hagués caminat una mica més i estigués trepitjant terra! Vinga ornitòlegs i ornitòlogues, que ja en sabeu molt!

Vinga, a trobar els dos ocells amagats d’aquesta setmana llarga i també els ocells de la làmina “bonus points”!

RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Aquest període, va d’avui dia 16 de desembre al dia 12 de gener!

Al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms, la quantitat per trams i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Per acabar, desitjar-vos que passeu un bon Nadal i que l’entrada de l’any 2020 sigui magnífica i s’allargui fins al seu darrer dia.

I si això de mirar ocells a la natura us atrapa, és un bon moment per demanar al reis una guia com les que tenim a l’escola o uns prismàtics que us ajudin a fer bones observacions. Ep! Si algun dia sortiu a “pardalejar” (que és com en diem quan anem a veure ocells a la natura) no dubteu a explicar-nos les vostres observacions!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…