FINAL DEL JOC “OCELL AMAGAT” 2022-2023. VINT-I-CINC ENTREGUES I SEIXANTA-CINC OCELLS AMAGATS!

19 de juny de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat.

La Terra gira al voltant del Sol i el proper dimecres dia 21 de juny a les 16h 58m arribarem al Solstici d’Estiu i això ens diu que el curs finalitza i finalitzen un munt de coses, especialment per als nois i noies de 6è que abandonaran el “niu” de l’Escola Lola Anglada i migraran cap a diferent instituts per continuar la seva formació personal i intel·lectual.

I també acaba el joc de l’Ocell amagat.

Donar-vos moltes gràcies per acompanyar-me en aquesta aventura de donar a conèixer la nostra ornitofauna i fer-vos conscients de la gran riquesa que és la biodiversitat del planeta.

Ja us he dit un munt de vegades que d’ocells n’hi ha a tot arreu, però cal “saber-los veure”. L’actitud és fonamental i saber-los reconèixer i anomenar pel seu nom ens connecta a la natura, com ens hi ha acostat fer-nos conscients dels pas de les estacions de l’any. La visió de les diferents espècies també ens hi connecten (amb el pas de l’any). Alguns de vosaltres en aquestes darreres observacions heu detectat (i m’ho heu dit) que ja no veiem cotxes fumades o que és més difícil veure cueretes blanques… i és que els seus desplaçaments coincideixen amb el transcurs del calendari.

L’estiu és una bona època per posar en pràctica els coneixements ornitològics que heu après. Actitud, prismàtics, guia de camp i llibreta per anotar, ens ajudaran a fer més plaent les passejades estivals.

Aquesta setmana només us he d’explicar quin dos ocells s’amagaven en aquesta darrera entrega del joc…. ara s’amaguen els ocells a la natura i us asseguro que estan esperant que vosaltres els identifiqueu.

Tots els qui heu jugat enguany, a principis de curs rebreu un correu on us tornarem a convidar a compartir el joc.

I desvetllem quin han estat els dos darrers ocells amagats d’aquesta darrera entrega.

L’ocell amagat nº 49 és el mastegatatxes i l’ocell amagat nº 50 és el verdum europeu.

Moltes gràcies per acompanyar-me en el joc perquè sense vosaltres aquest no existiria i també donar les gràcies a l’escola que l’impulsa i el potencia. Al llarg d’aquest mes de juny rebreu un correu amb el diploma de participació on hi constarà les setmanes participades i els ocells ben identificats i per tant… trobats.

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat i sobretot que tingueu unes bones vacances!