DOS OCELLS NOUS, SETMANA DE CARNAVAL, UN “BONUS POINTS” I QUINZE DIES PER TROBAR-LOS!

17 de febrer de 2020

Estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020.

Vull donar les gràcies especialment als jugadors i jugadores fidels al joc, perquè aquesta setmana hi ha hagut una caiguda espectacular pel que fa a jugadors… sembla que costa agafar l’hàbit del joc setmanal.

Només recordar-vos que som uns autèntics privilegiats de tenir l’escola on la tenim. Aquesta darrera setmana hem sortit a fer observació al pati amb 6è i hem pogut observar 17 espècies diferents amb una hora escassa d’observació. Dir-vos també que amb el que portem de curs entre les dues classes hem vist un total de 27 espècies diferents! No sé si en sou conscients, però això és absolutament fabulós. Tenim molta sort i el nostre entorn ens ofereix unes grans possibilitats de poder aprendre a identificar ocells i sobretot a saber estar i comprendre el medi ambient. Ànims i a no defallir que s’acosta l’anada al Delta de l’Ebre!

També he de confessar que aquesta setmana m’ha sobtat el percentatge d’errades. Anem a pams! L’ocell nº 23 era el gran i esbelt agró blanc. Un ocell que fa anys era molt difícil de veure i que ara es pot observar amb relativa facilitat. És una espècie amb clara expansió.

L’ocell 24 és el nostre habitual i conegut pardal comú. M’ha sobtat molt que l’hàgiu confós amb el pardal xarrec. Fixeu-vos bé en la fotografia i sobretot en el cap. A la fotografia es veu clarament el pili de color gris i a la galta l’absència clara de la taca negra! El pardal xarrec té el pili i franja ocular marró teula i una clara taca negra a la galta. Però ànims i a seguir trobant ocells. Insisteixo que és molt important que aneu a la biblioteca de l’escola i mireu bé les guies!

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho!

ATENCIÓ! Aquest període SERÀ DE DUES SETMANES. Aquesta és la setmana de carnaval i ja sabem que tindreu molta feina… comparsa, sonall, disfresses, jocs pels menuts de l’escola… i a més a més dilluns vinent és festa escolar! És per aquest motiu que allarguem el període a dues setmanes… però per mantenir la “tensió del joc” també afegim un “bonus points” on podeu veure una làmina de primavera-estiu del Delta de l’Ebre on hi ha dibuixats 7 ocells! Hi haurà un punt afegit per cada dos ocells trobats. Atenció amb l’ocell de potes llargues que hi ha al centre de la imatge, i encara que cometi un barbarisme lingüístic us donaré una pista: “val”?

Un altre dels ocells que us pot portar confusió és (ja us ho dic) el corriol que tenim a la part inferior de la imatge: mireu sobretot el bec, la cella blanca i la carúncula de l’ull i no us deixeu impressionar per la posició en primer pla del paisatge que fa que el veiem més gran del que realment és! 🙂

Pel que fa als dos ocells amagats… cap, cap problema oi? Això sí, mireu les guies i escriviu el nom correctament!

Vinga, a trobar els dos ocells amagats d’aquesta setmana.

RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

ATENCIÓ! Aquest període, va d’avui dia 17 DE FEBRER al dia 1 de MARÇ!

Aquí podeu veure les observacions que vam fer la setmana passada amb l’alumnat de 6è.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…