Dos ocells d’aiguamoll ben diferents!

Dilluns 8 d’abril de 2019

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Si la setmana passada us vau animar a jugar una bona colla, aquesta setmana hem tornat a quedar només els fidels del joc! Gràcies per continuar jugant… i aprenent!

Els participants actuals sou molt bons i el percentatge d’encerts ja és molt alt. Haureu observat que el fet de mirar i tornar a mirar la guia fa que cada vegada us sigui més fàcil trobar el grup (família) i a partir d’aquí anar afinant amb petits detalls que els diferencien i que anomenem “trets diagnòstics”!

Els ocells amagats d’aquesta setmana eren:

L’ocell amagat nº 35 és el morell de plomall (Aythya fuligula). Un dels participants, ha trobat perfectament que era un morell però ha errat l’espècie i ha escrit morell buixot (Aythya marila). El plomall l’identifica i també el dors més fosc.

L’ocell amagat nº 36 és la gralla becvermella o gralla de bec vermell i malgrat agrair la pista “musical”, la gralla és un ocell de la mateixa família però més petita i sense el bec de color vermell.

Tant els qui heu errat com els qui no, és un bon exercici d’estudi mirar aquestes quatre espècies i “fixar” les diferències. Ja veureu com una altra vegada la identificació és més ràpida i encertada! Ànims!

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies dels ocells d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Els dos ocells que ens visiten en aquest període llarg de temps (és final de trimestre i venen les vacances de setmana santa) són dos ocells que trobarem fàcilment si anem al delta del Llobregat… bé, un d’aquests ocells s’ha acostumat a visitar-nos a la rotonda que hi ha a prop de l’escola cercant petits insectes que troba a la gespa per on passa el tramvia!

L’altre, molt més menut, és un limícola que fa curtes i intenses corregudes esquivant la platja de les onades.

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 28 d’abril!

Feu la feina aviat i així us en oblideu… ah! i aprofiteu aquestes vacances primaverals fer fer bones observacions!

ATENCIÓ! Per respondre els dos ocells amagats hi ha temps fins el proper DIUMENGE dia 28 d’abril!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat i que gaudiu uns fantàstics dies de setmana santa… que aquest trimestre escolar ha estat molt llarg!