Darrera setmana del joc 2018-2019! Ens han visitat 50 ocells ben diversos!

Dilluns 10 de juny de 2019

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

El joc arriba a la darrera setmana i hauran estat 50 ocells que setmana a setmana ens han visitat en aquesta finestra que el el web de l’escola!

Aquesta encara no és la darrera carta i serà la propera setmana que en farem el resum i valoració final.

Els dos ocells d’aquesta setmana eren: ocell amagat nº 47, estrany pel seu bec especialitzat en obrir les escates de les pinyes per poder-ne menjar els pinyons, el bonic trencapinyes comú. L’ocell amagat nº 48, la discreta però elegant cogullada comuna, acabada de sortir de la perruqueria amb la seva cresta de plomes ben pentinada. En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies dels ocells d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Aquesta darrera setmana ens visiten dos ocells ben diferents. Bons representant de dos ambients ben diferents: l’aquàtic i el de terra ferma. L’ocell amagat 49 el podem trobar a zones litorals (platges i mar) i la seva característica és que s’ha especialitzat en remenar algues, closques de mol·luscs, pedres i així poder menjar petit invertebrats que s’hi amaguen… el seu nom fa una clara relació a això que us he explicat! L’ocell amagat 50 viu sobretot en zones obertes i és un parent dels corbs.

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 16 de juny!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria. Aquesta setmana, el dimecres, farem la darrera observació amb els nois i noies de 5è!.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…