Aquesta setmana un ocell d’aigua i un de muntanya!

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Bona! Aquesta setmana s’ha animat el nombre de participants! Ara a mantenir regularitat.

La veritat és que ja sou molt bons i el nivell d’encerts és molt alt. Així i tot em despisteu amb alguns noms que proposeu! No sé pas quins llibres mireu perquè anomeneu ocells de la mateixa família però de continents diferents! Us recordo que a l’escola hi ha un moble a la biblioteca només destinat a l’ornitologia i teniu les guies adequades per fer la cerca. Va, feu el favor de comprovar els noms!

Alguns de vosaltres heu dit que eren molt fàcils i que només veure’ls a la pantalla de l’ordinador ja sabieu el noms! Una observació: segur que l’ocell amagat 33 és ben bé així, perquè és un ocell molt conegut i simpàtic… però l’ocell amagat 34 molts de vosaltres fa un pocs temps, no sabieu que és un ocell força comú que podem veure amb una certa facilitat als parcs!

Vinga, l’ocell amagat nº 33 és la cigonya blanca i l’ocell amagat nº 34 és l’escalador de troncs anomenat raspinell comú. Aquest ocell es pot confondre fàcilment amb el raspinell pirinenc i és imprescindible conèixer la seva àrea de distribució, per això en aquest ocell s’acceptava el nom genèric de “raspinell”.

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies dels ocells d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Els dos ocells que ens visiten aquesta setmana són dos ocells d’hàbitats ben diferents. L’ocell amagat nº 35 és una anàtida que ara ens deixarà i marxarà cap al nord d’Europa a fer niu. L’ocell amagat nº 36 és un ocell que viu a les muntanyes i que amb una mica de sort el podreu veure quan aneu de colònies a Núria. Té un tret diagnòstic molt clar i com a pista us diré que sempre sona als actes tradicionals de festa major!

Estic convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquesta setmana!

RECORDEM! Per respondre els dos ocells amagats hi ha temps fins el proper DIUMENGE dia 7 d’abril!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca i… que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat!