Aquesta setmana ens visiten dos rapinyaires; un depredador i un carronyaire!

Dilluns 20 de maig de 2019

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Setmana de colònies pels nois i noies del cicle superior. És per això que tindreu dues setmanes per cercar i trobar els dos membres de la família dels accipítrids!

Aquesta setmana l’ocell amagat nº 43 no ha presentat cap dificultat. Es tractava del passerell comú, un petit ocell de la família dels fringíl·lids. En canvi, l’ocell amagat nº 44 ha comportat errades. L’ocell de la fotografia és un mascle (preciós) d’àliga cuabarrada. Com dieu alguns, no es veu la cua a la fotografia i és ben cert. Alguns de vosaltres l’heu confós amb l’àliga marcenca. Reconec que tenia la seva dificultat i això de tant en tant al nostre joc passa. L’àliga marcenca té el cap molt gros i gairebé els ulls frontals com els mussols… i per què?. En castellà el nom de la marcenca és, águila culebrera… i és precisament això que fa que tingui els ulls gairebé frontals. És una adaptació per poder caçar i enfrontar-se a les serps (principal animal en la seva dieta d’alimentació).

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies dels ocells d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Aquesta setmana ens visiten dos ocells de la mateixa família, però amb règims d’alimentació molt diferents.

L’ocell amagat nº 45 és un bon caçador de ratolins i talps (pista: mireu el seu nom en llengua castellana!). Atenció perquè el de la fotografia és força fosc del pit!

L’ocell amagat nº 46 és l’amo dels pirineus i molt probablement el veureu quan aneu a Núria de colònies…. això sí, el veureu de lluny. Fixeu-vos en la cua llarga i cuneiforme (en forma de pala).

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 2 de juny!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. La setmana passada vam fer observació amb els nois i noies de 6è!. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat… i molt bones colònies pels nois i noies del cicle superior.