Al juny, la falç al puny! El joc entra al tram final i és hora de recollir allò sembrat!

Dilluns 3 de juny de 2019

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Com han anat les colònies al Pirineu? He seguit que heu tingut de tot: sol i calor i pluja i tronades de primavera!

Com bé dieu alguns de vosaltres, ja entrem al darrer tram del curs i també al joc de l’ocell amagat. He de felicitar molt càlidament aquelles i aquells que al llarg de tantes setmanes heu jugat i après d’aquest món fascinant que és la natura i concretament el món dels ocells… però tranquils que encara ens queden 4 ocells amagats, els d’aquesta setmana i la propera on tancarem definitivament el joc!

Aquesta setmana la participació ha estat més aviat minsa, sempre ens passa quan anem de colònies i sobretot perquè els dies s’allarguen i la llum del sol ens convida a estar més a fora de casa!

Però anem al rovell de l’ou (ara que som en plena època de nidificació!) i els dos ocells d’aquesta setmana eren: ocell amagat nº 45, l’imponent aligot comú, amb la seva testa grossa i corpulent de cos, molt habitual a tot el país i l’ocell amagat nº 46, el majestuós amo dels cels del Pirineu com és el trencalòs feliçment recuperat encara que gaudint de màxima protecció. Alguns de vosaltres us heu fixat (m’ho heu comentat) que el trencalòs sembla que tingui barba o bigotis… i efectivament, té un plomall que li surt pràcticament de l’ull i li penja per sota del bec. És per això que el seu nom científic és “Gypaetus barbatus”!. Si estem atents, tot ens dona informació!

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies dels ocells d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

En aquest altre enllaç podeu veure la vostra puntuació: PUNTUACIÓ

Aquesta penúltima setmana ens visiten dos ocells ben diferents, fins i tot d’ambients ben diferents. L’ocell amagat 47 el podem trobar a zones de muntanya amb predilecció pels boscos de pi i l’ocell amagat 48 a zones obertes i baixes. Un té un bec força especial adaptat a la seva alimentació i l’altre ha anat a la perruqueria a fer-se un pentinat ben modern!

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 9 de juny! (Tenint en compte que dilluns dia 10 és festiu, no us estranyeu si la resposta no és publicada al web fins el dimarts dia 11!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. La setmana passada vam fer observació amb els nois i noies de 6è!. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…