7ª ENTREGA. UN MARINER I UN BOSCÀ PER TORNAR DEL LLARG PONT!

12 de desembre de 2022 – 18 de desembre de 2022

Com qui no vol la cosa ja som a meitats de desembre i el pont ja ha caigut del calendari. Aquest pont en general va prou bé perquè ja gairebé porteu un trimestre d’escola però aquesta setmana és un petit desgavell que ens fa trastocar els horaris i les rutines.

És per això que els dos ocells que han tornat del pont no han de suposar excessives dificultats.

Però anem a pams i parlem primer dels ocells amagats de la darrera setmana. Cal dir que pels jugadors habituals no han suposat gaire dificultat. L’ocell nº 11 és un ocell gros, de la família dels ardèids i duu per nom bernat pescaire. Ocells que quan volen pleguen el coll i les potes els sobresurten per darrera del cos com si fossin dues canyes. La colònia urbana més gran d’europa d’aquest ocell la tenim a Barcelona, concretament al parc de la ciutadella i més concretament a l’interior del zoo. Però cal aclarir que es tracta d’una colònia d’ocells salvatges, que no formen part de la col·lecció d’animals del zoo. L’ocell nº 12 és l’estornell (en aquest cas no feia falta distingir entre negre o comú per la dificultat que suposa la seva identificació si no tens la possibilitat de tenir-los molt a prop o en mà). Dit això, aclarir que el el cas de la fotografia és un estornell negre i mascle. El fet que sigui mascle és perquè la mandíbula inferior és de color blau cel. A que no us imagineu de quin color és la mandíbula inferior de les femelles? Doncs rosa! Els estornells a l’hivern fan uns grans estols que es mouen tots en grup com si fessin un ball aeri.

I per recuperar el ritme abans de les vacances de Nadal on a més a més i haurà unes identificacions de bonificació, se’ns amaguen dos ocells ja prou coneguts per tots vosaltres i en aquest cas no donaré cap pista!

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells de la darrera setmana: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí també podeu veure la vostra puntuació.

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

El termini d’aquesta 7ª entrega és fins el proper diumenge dia 18 de desembre. Ja sé que sou a finals de trimestre i tenim tots els preparatius de Nadal… per això que no s’hi val a distreure’s i us aconsello que envieu els noms dels ocells amagats ben aviat.

Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Rebeu una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!