8ª ENTREGA. DOS OCELLS BEN DIFERENTS S’AMAGUEN PASSAT EL NADAL

11 de gener 2024 – 17 de gener 2024

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat.

Ja hem passat les vacances de Nadal i entrem de ple en el trimestre central del curs. A poc a poc ens anem oblidant de turrons i neules, però el calendari avança i ja tenim a l’horitzó el Dia Mundial Escolar de la Pau i la No Violència i el Carnaval!

Però anem a poc a poc i primer de tot comentar la vostra participació en aquestes festes. La participació ha estat prou bona i heu fet un 88,68%.

Els dos ocells amagats no han tingut cap problema i si algú no ha aconseguit els dos punts ha estat perquè els noms no estaven correctament escrits, i ja sabeu que aquesta és una norma del joc. No em cansaré d’insistir i demanar-vos que consulteu les guies per comprovar els noms dels ocells.

L’ocell amagat nº 13 és el gavià de potes grogues que veiem sobrevolar sovint el pati de l’escola i a voltes baixen al pati per aprofitar alguna resta d’esmorzar que us ha caigut al terra. També he acceptat gavià argentat, que és el nom que tenia fins no fa gaire. L’ocell amagat nº 14 és l’ànec collverd, el més comú i abundant dels nostres ànecs.

I ara ve desvetllar els 10 ocells dibuixats que donaven fins a 10 punts de bonificació. L’ocell que més ha costat ha estat el nº 1. Alguns de vosaltres heu dit que era el kiwi i això no pot ser perquè el kiwi és un ocell que trobem a Nova Zelanda i jo us vaig dir que eren dibuixos d’una petita guia del Delta de l’Ebre!

En els altres ocells hi ha hagut alguna errada però en general ha anat prou bé i els qui heu jugat heu fet una bona suma de punts bonificats! Desitjo us hagi agradat aquest repte!

Els ocells dibuixats són:

Ocell dibuixat nº 1: bitó comú, nº 2: capó reial, nº 3: polla blava comuna, nº 4: flamenc rosat, nº 5: xibec cap-roig, nº 6: ànec blanc, nº 7: xatrac becllarg, nº 8: martinet ros comú, nº 9: garsa de mar eurasiàtica i nº 10: arpella comuna.

I ara arriben els dos primers ocells amagats de l’any 2024. Cada vegada donarem menys pistes… però atenció amb el nº 15… i no puc dir res més. L’ocell amagat nº 16 no ha de tenir cap dificultat perquè té uns trets diagnòstics que el fan inconfusible.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que els qui encara no ho heu fet, heu d’enviar els dibuixos de la segona observació. El dia 17 s’acaba el termini per 6è i el dia 23 per 5è.

Esperant les vostres respostes, rebeu una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!