5ª ENTREGA. AQUESTA SETMANA S’AMAGA UN OCELL QUE AL NOSTRE PATI ÉS HIVERNANT.

23 de novembre – 29 de novembre 2023

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat, ja hem arribat a la 5ª entrega i la participació segueix sent alta. La participació és del 79,2%.

Aquesta setmana hem finalitzat la segona observació del curs i ja portem 25 espècies diferents observades.

En aquesta 4ª entrega gairebé tots els qui heu participat heu aconseguit els dos punts… i qui no ho ha fet, és perquè no ha escrit el nom correctament. Sempre recordo que cal repassar els escrits i si cal ajudar-vos amb els correctors.

L’ocell amagat nº 7 era el gafarró europeu. Un ocellet que encara no ha arribat al nostre pati. A partir de gener i febrer ja els veurem i sobretot els sentirem.

L’ocell amagat nº 8 és el bonic i espectacularment acolorit blauet. A segons quins llocs l’anomenen “botiguer”, perquè abans els botiguers portaven una bata blava!

A la 5ª entrega tornem a tenir una espècie al·lòctona que veiem de tant en tant al pati. Acostumen a anar soles i quan volen no criden tant com ho fan les cotorretes pitgrises. L’altre ocellet és a qui fa referència el títol de l’article, i és un ocell que veiem al pati sobretot a la tardor i l’hivern. A la primavera fa desplaçaments altitudinals i deixa la plana i puja cap a les muntanyes.

Us recordem que els noms han d’estar correctament escrits en català i que és molt important consultar les guies.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Vinga, desitgem que ens envieu correus electrònics a ocell.amagat@escolalolaanglada.cat amb les identificacions dels ocells amagats I JA PODEU COMENÇAR A FER ELS DIBUIXOS DE LA 2ª OBSERVACIÓ!.

Recordeu que teniu temps fins el proper dimecres dia 29 de novembre. Esperant les vostres respostes, rebeu una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!