4ª ENTREGA. GROC I BLAU SÓN ELS COLORS DELS OCELLS D’AQUESTA ENTREGA.

16 de novembre – 22 de novembre 2023

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat, ara sí que hem agafat velocitat de creuer… i cal felicitar-vos perquè la participació segueix sent molt alta Hem de mantenir aquest ritme fins a final de curs..

Dit això, recordar-vos als nois i noies de cicle superior, que la propera setmana tenim la segona observació al pati i que per tant, finalitza la recepció de dibuixos de la primera observació. Els qui ja l’heu enviat… cap problema, però la resta cal afanyar-se i que no ens passi el termini.

A la tercera entrega no hi ha hagut gaire problema encara que alguns de vosaltres heu confós la paraula “cotorreta” per “cuereta” i això ha fet que algun punt hagi volat!

L’ocell amagat nº 5 era la cotorreta pitgrisa, un ocell que sempre veiem al pati i al Parc de la Fontsanta.

L’ocell amagat nº 6 és la preciosa cadernera europea, també ben habitual al nostre pati.

En aquesta 4ª entrega s’amaguen dos ocells que destaquen pel seu color. En el cas de l’ocell amagat nº 7 qui llueix més color és el mascle, la femella és més discreta. Això vol dir que aquesta espècie té dimorfisme sexual. En canvi, l’ocell amagat nº 8, el seu dimorfisme sexual és molt subtil i si no tenim l’ocell molt a prop no podem saber si és mascle o femella…. però hi ha un petit detall que ens ho pot indicar: la part inferior del bec! Si té el bec completament negre, és un mascle. Si la mandíbula inferior té la base tacada de color vermell, és una femella.

Us recordem que els noms han d’estar correctament escrits en català i que és molt important consultar les guies.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Vinga, desitgem que ens envieu correus electrònics a ocell.amagat@escolalolaanglada.cat amb les identificacions dels ocells amagats I NO US OBLIDEU D’ENVIAR ELS DIBUIXOS DE LA 1ª OBSERVACIÓ!.

Recordeu que teniu temps fins el proper dimecres dia 22 de novembre. Esperant les vostres respostes, rebeu una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!