2ª ENTREGA. DOS OCELLS FÀCILS DE VEURE AL PATI ENS VISITEN EN AQUESTA 2ª ENTREGA

2 de novembre – 8 de novembre 2023

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat, ja tenim el joc arrencat… i ens de felicitar tots plegats (alumnat i mestres) perquè tots heu participat. És la primera vegada en tota la història del joc que fem el ple! Ara cal constància i assumir-ho com una rutina de joc… sobretot ara que els terminis seran generalment d’una sola setmana. .

Pel que fa a les observacions ja hem fet una observació amb cada curs i enguany hem començat amb molta força perquè ja portem identificades 21 espècies diferents. Espectacular! No som gaire conscients de la sort que tenim de poder gaudir d’un espai privilegiat com és el pati de l’escola i el Parc de la Fontsanta. Quan hi ha bones condicions ambientals, els ocells ocupen aquests espais.

Atenció perquè aquesta segona entrega només és d’una setmana.

I quins van ser els ocells que ens van amagar a la 1ª entrega?
L’ocell amagat nº 1 era el pardal xarrec, que no hem de confondre amb el pardal comú. El seu cap de color marró teula i la taca negra al mig de la galta blanca són els seus trets diagnòstics… i que no tenen dimorfisme sexual, com sí que té el pardal comú.
L’ocell amagat nº 2 és la bonica garsa eurasiàtica, amb el seu blanc i negre ben contrastat que la fa inconfusible.

I ara anem a veure els ocells que s’amaguen en aquesta 2ª entrega. Dos ocells que podem veure freqüentment al pati, i que ja hem vist en les observacions d’aquest curs.

Us recordem que els noms han d’estar correctament escrits en català i que és molt important consultar les guies.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Vinga, desitgem que ens envieu correus electrònics a ocell.amagat@escolalolaanglada.cat amb les identificacions dels ocells amagats nº3 i nº 4.

Recordeu que teniu temps fins el proper dimecres dia 8 de novembre. Esperant les vostres respostes, rebeu una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!