25ª ENTREGA. DOS MOIXONS MENUTS QUE PASSEN PEL NOSTRE PATI ACOMIADEN L’OCELL AMAGAT D’AQUEST CURS!

12 de juny de 2023 – 18 de juny de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat

ara sí que ja hem arribat a la darrera entrega. El curs s’acaba i el joc també. L’equip de mestres desitja que aquest joc us hagi fet conèixer els ocells més comuns de la nostra ornitofauna i que us hagi entrat el cuquet de la seva observació i identificació. Saber el nom dels sers vius que viuen amb nosaltres és important per sentir-nos-hi connectats i units. Conèixer, és estimar i el següent pas ja és protegir.

Ara ve l’estiu i és un bon moment per sortir de casa i observar i anar identificant els ocells que veiem.

Ja sabeu que no cal anar molt lluny, la prova l’hem tingut aquest curs que només movent-nos pel pati de l’escola i del seu perímetre hem pogut identificar 42 espècies diferents. D’ocells n’hi ha a tot arreu: arbres del carrer, jardins, platja, boscos, camps de conreu…  Només cal estar atents i fixar-vos en aquells trets que us cridin l’atenció, en com es comporten… i després cercar-los a qualsevol guia.

Ja us he explicat moltes vegades que encara que no l’identifiquem no us ha de preocupar perquè segur que en una altra ocasió ja li veureu algun altre tret i així a poc a poc acabareu trobant tots els seus trets característics.

Però anem a veure quins dos ocells se’ns han amagat aquesta setmana. L’ocell amagat nº 47 tenia la dificultat que estava situat d’esquena, però ja hem comentat alguna vegada a les observacions que hem fet al pati que l’única mallerenga que té el clatell blanc és la mallerenga petita. El que s’havia de veure era que es tractava d’una mallerenga.

L’ocell amagat nº 48 per estrambòtic, no ha suposat cap dificultat. Es tracta de l’aufrany comú. Un voltor menut, i migrant arribat d’Àfrica.

Per aquesta darrera entrega ens visiten dos ocells que podem veure al pati en el transcurs del curs. No els veiem tot l’any i l’ocell amagat nº 49 és un migrant que només veiem de pas. Pel que fa a l’ocell amagat nº 50 és un nidificant i que ara podem veure i sobretot sentir amb el seu reclam semblant al soroll que fa una cadena metàl·lica.

Ja és la darrera entrega i ja no donem cap més pista.

Vinga nois i noies, a identificar aquests dos darrers ocells.

La setmana vinent tancarem el joc del curs 2022-2023.

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període:

Aquí també podeu veure la vostra puntuació.

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que en aquesta entrega disposareu fins el diumenge dia 18 de juny!

Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!