24ª ENTREGA. UN OCELLET QUE ENS ENSENYA EL CLATELL I UN VOLTOR MIGRANT ARRIBEN A LA PENÚLTIMA SETMANA!

5 de juny de 2023 – 11 de juny de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat

doncs el curs ja va cantant les absoltes però encara ens queden 4 ocells amagats… i aquesta penúltima setmana de joc arriba un moixonet petit que l’identificarem pel clatell i un voltor migrant que ja ha arribat d’Àfrica, criarà entre nosaltres i tornarà a marxar cap al continent africà!

I els ocells amagats d’aquesta setmana no han suposat una especial dificultat…. i això que els rapinyaires sempre ens fan dubtar.

L’ocell amagat nº 45 és l’imponent àguila cuabarrada. En aquest cas amb una morfo molt clara lluint aquest plomatge molt blanc. Els rapinyaires tenen força variació del color del plomatge i van del clar a fosc. Així i tot ho heu fet molt bé! Enhorabona.

L’ocell amagat nº 46, és un ocell que podem veure al pati de l’escola, encara que no sempre és fàcil detectar-lo. És un tallarol de casquet, que es diferencia del tallarol capnegre perquè només té tenyit el pili (casquet), en canvi el tallarol capnegre té tot el cap fins a sota de l’ull, negre (mascle) o gris (femella) El tallarol de casquet ens permet diferenciar els mascles de les femelles. Els mascles tenen el casquet de color negre i la femella de color bru-ataronjat. Per tant en en cas de la fotografia era una femella com molt de vosaltres heu dit!

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que en aquesta entrega disposareu fins el diumenge dia 11 de juny!

Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!