23ª ENTREGA. UN RAPINYAIRE IMPONENT I UN MOIXONET QUE A L’HIVERN ENS VISITA AL PATI!

22 de maig de 2023 – 4 de juny de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat

ja som a finals de maig i per tant és temps de colònies. Aneu al Pirineu i per tant teniu la probabilitat de veure ocells d’hàbitats ben diferets als que veiem a la zona d’Esplugues. Ja m’explicareu si veieu algun gran rapinyaire com podria ben bé ser un voltor o un trencalòs!

Desitjo que us vagin molt bé i que les aprofiteu molt

Anant al joc, he de dir, que aquesta setmana ha estat complicada i heu comès moltes errades en la identificació de l’ocell amagat nº 44. És un fringil·lid, per tant de la mateixa família que el gafarró, el verdum, el pinsà i la cadernera. Amb aquesta darrera s’hi assembla molt encara que el nostre ocells amagat d’aquesta setmana no té els colors vius i llampants de la cadernera. Es tracta del lluer eurasiàtic.

L’ocell amagat nº 43 és el gamarús eurasiàtic, un rapinyaire nocturn. La fotografia que vaig penjar està feta al parc del Laberint d’Horta perquè aquest ocell també el podem trobar en parcs urbans…. encara que el seu hàbitat preferit és el bosc.

Amb motiu de les colònies de primavera, el període d’aquesta 23 ena entrega serà de DUES SETMANES, per tant tindreu temps fins el diumenge dia 4 de maig.

I quins ocells se’ns amaguen en aquesta llarga entrega? L’ocell amagat nº 45 és un rapinyaire imponent i molt vulnerable, i que afortunadament gaudeix d’una especial protecció. Pel que fa a l’ocell amagat nº 46 és un petit moixó que podem veure amb una certa freqüència al pati de l’escola durant l’hivern… cosí germà d’un de la mateixa família però que té tot el cap fosc i una carúncula ocular de color vermell maduixa!

Au, ara cal consultar les guies per trobar-los i identificar-los correctament!

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que en aquesta entrega disposareu de DUES SETMANES i que el termini s’acaba el diumenge dia 4 de juny!

Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat i sobretot que tingueu unes excel·lents colònies!