19ª ENTREGA. PER SANT JORDI ENS ARRIBEN DOS OCELLS ESTIVALS PROVINENTS D’ÀFRICA.

18 d’abril 2024 – 1 de maig 2024

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat.

El calendari ens marca que ja arriba Sant Jordi i l’activitat a l’escola és frenetica, per això, aquesta entrega és de dues setmanes fins el 1r de maig. En aquesta entrega se’ns amaguen dos ocells dels anomenats estivals, és a dir que han passat l’hivern a l’Àfrica i venen a passar l’estiu a casa nostra. L’ocell amagat nº 37 és un ocell dels grossos, que quan volen arronsen el coll. Segur que a les colònies al Delta de l’Ebre el veure-ho volant batent amb lentitud les ales. L’ocell amagat nº 38 és un habitant de les platges del nostre litoral. Quan aneu a la platja, si veieu unes estaques amb cordes que limiten una àrea és perquè probablement és una zona de nidificació d’aquest petit ocell. No hi entreu sota cap concepte. Podem gaudir de la platja i també respectar la nidificació d’aquest petit ocellet que té amenaçada la seva subsistència per les dificultats que troba en el seu hàbitat per la pressió humana.

Aquesta entrega hem fet una participació exactament igual a l’entrega anterior: 60,4%.

Els dos ocells amagats d’aquesta setmana eren l’ànec canyella (ocell amagat nº 35) i el capó reial (ocell amagat nº 36).

Passades les vacances de Setmana Santa i amb la Festa Major de l’escola (dissabte de Sant Jordi) a l’horitzó tornem al nostre joc.

Sempre que hi ha vacances i allarguem el temps de les entregues, la participació baixa, i aquesta entrega hem fet un no menyspreable 60,4%.

Pel que fa als ocells amagats hi ha hagut un encert molt important amb l’ocell amagat nº 33 (ànec xiulador) però que no ha estat el mateix amb l’ocell amagat nº 34 perquè molts jugadors l’heu confós amb una oreneta i la veritat és que no són ni de la mateixa família. Es tracta del ballester, de la mateixa família que els falciots. Potser us ha despistat la panxa blanca i alguns de vosaltres heu dit que era una oreneta comuna o una oreneta cuablanca… però us heu de fixar amb la foam de les ales: molt llargues i amb forma de falç (d’aquí ve el nom de falciot) o de ballesta (d’aquí li ve el nom de ballester). El ballester és un ocell que a les darreres dècades ha colonitzat les ciutats amb edificis que deixen al descobert les parets mitgeres dels edificis, perquè aquest és un ocell que té per hàbitat els penya-segats de les muntanyes. Les parets de les cases han substituït els penya-segats. A Esplugues els podeu veure i sobretot sentir a primera hora del matí i a darrera hora de la tarda. A mesura que avança el dia, s’enfilen a molta alçada i capturen petits insectes aeris.

Per aquesta setmana, dos ocells lligats a ecosistemes d’aiguamolls i arrossars. L’ocell amagat nº 35 és ocell que té una distribució lluny de les nostres terres (del sud-est d’Europa fins a la Xina), encara que el posem al joc i el podeu trobar a la guia perquè és possible veure algun exemplar que segurament ha escapat d’alguna col·lecció i que s’ha assilvestrat.

L’ocell amagat nº 36 és un ocell que els darrers anys ha tingut un creixement brutal i al Delta de l’Ebre són un espectacle quan van a joca al vespre. És l’únic ibis que podem trobar a Europa.

Vinga doncs a cercar a les guies els dos ocells amagats d’aquesta entrega i recordeu que només us escrivim per confirmar que hem rebut el vostre correu, sense advertir-vos si l’ocell amagat està correctament identificat i escrit.  Per tant, a afinar molt les respostes!.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Esperant les vostres respostes i dibuixos, rebeu una abraçada… que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat i BON SANT JORDI !.