17ª ENTREGA. MARXEN ELS HIVERNANTS I ARRIBEN ELS ESTIVALS, COM ELS OCELLS AMAGATS D’AQUESTA ENTREGA.

21 de març 2024 – 10 d’abril 2024

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat.

Ja som a la primavera astronòmica i desitgem que aquesta sigui prou plujosa per a que pugui remetre l’enorme sequera que patim i que la natura i els rius es puguin recuperar, perquè els boscos estan molt assedegats.

Com podeu veure, el termini d’aquesta dissetena entrega és fins el dimecres dia 10 d’abril, i això és perquè arriben les merescudes vacances de Setmana Santa. I de la mateixa manera que arriba la primavera, hi ha ocells que marxen (els hivernants) i altres que arriben (els estivals o nidificants), i exactament és això el que passa amb els dos ocells amagats d’aquesta entrega. L’ocell amagat nº 33 és un hivernant que ara marxa cap al nord, i l’ocell amagat nº 34 és un estival-nidificant que ara tot just arriba per quedar-se entre nosaltres i fer niu a les parets mitgeres d’Esplugues.

Però anem a veure com ha anat en aquesta darrera entrega. La participació ha estat prou bona malgrat ha baixat una mica respecte a l’entrega anterior on vam tenir una participació rècord i s’ha situat en un 71,7%.

Així i tot, insisteixo en que presteu més atenció a com escriviu els noms dels ocells. Alguns de vosaltres heu errat en la identificació i heu dit que era una boscarla, però la gran majoria heu errat per haver escrit erròniament el nom. L’accent, la doble “s”, o intercanviar síl·labes dins la paraula ha fet que es perdin una bona colla de punts.

L’ocell amagat nº 31 és el cabussó collnegre (a la fotografia en plomatge hivernant) i l’ocell amagat nº 32 és el balquer que ara omple de cants (el cant el podeu escoltar a l’explicació de la pàgina web) els canyars a les zones d’aiguamolls. Escolteu-lo i de ben segur que a les colònies del Delta de l’Ebre el sentireu per tot arreu. Quan sentiu el cant, mireu les puntes de les canyes o vegetació i tindreu moltes probabilitats de veure’l.

Recordeu que només us escrivim per confirmar que hem rebut el vostre correu, sense advertir-vos si l’ocell amagat està correctament identificat i escrit.  Per tant, a afinar molt les respostes!.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Esperant les vostres respostes i dibuixos, rebeu una abraçada… que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat i sobretot gaudiu tant com pugueu d’aquests dies de descans per carregar les piles per al tercer trimestre escolar!