16ª ENTREGA. PER SANT JOSEP, ENS VISITA UN OCELL AMB UN CURIÓS PENTINAT!

13 de febrer de 2023 – 19 de març de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat,

molt bé aquesta setmana… 2 ocells ben identificats i 2 punts més al caseller!

Ara que ja els sabeu distingir, hem de mirar el cel perquè ja estan arribant. Els que veiem estan de pas i marxen més cap al nord. Nosaltres encara trigarem uns dies a detectar els qui es quedaran amb nosaltres a passar l’estiu.

I atenció que aquesta setmana un dels ocells (nº 32) és també dels que ens arribaran aviat i és fàcil confondre’l…. i per acabar-ho d’arrodonir el nom no “encerta plenament” el que diu!

L’ocell amagat nº 31, el del pentinat “punky” malgrat tenir colors discrets no us ha de ser difícil si consulteu la guia… però atenció perquè n’hi ha dues i caldrà encertar bé el nom que està format per dues paraules! Atenció i que NO us enfosqueixi el cervell haver de posar el nom complet!

I com que hem començat pel amagats, ara toca desvetllar quins eren els dos ocells amagats d’aquesta setmana. L’ocell amagat nº 29 és l’oreneta comuna ben característica amb la seva panxa blanca, la cara roig fosc i la cua dels mascles ben enforquillada.

L’ocell amagat nº 30 és el ballester comú. Més robust que l’oreneta, molt semblant al falciot, encara que molt més gran i també amb la panxa i la gola de color blanc encara que separats per una línia bruna. El ballester deu el seu nom a la semblança que té amb una ballesta quan l’ocell volant amb les ales esteses.

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que tindreu temps fins diumenge dia 19 de març! No us despisteu que el divendres 17 teniu festa escolar! Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada… que els ocells en acompanyin i volin en llibertat.