15ª ENTREGA. DOS OCELLS DE ZONES HUMIDES QUE SEMBLEN “EL PUNT I LA I” !!

7 de març 2024 – 13 de març 2024

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat.

Sembla que aquesta darrera entrega ha tingut un punt de dificultat que ha fet que la participació hagi baixat considerablement. La participació en la 14ª entrega ha estat la més baixa del curs amb un 58,49 %.

Els dos ocells amagats eren de la família dels corbs marins, però són d’espècies diferents. Calia filar ben prim i observar bé qualsevol detall diferent. D’aquí ve la importància de mirar les guies de camp i no refiar-se del pòster que hi ha al passadís o de “sant” Google.

La diferència més important, deixant de banda la mida que en les fotografies no és fàcil de veure, era el bec. Direu que és semblant de forma, i és cert perquè són ocells que capturen peix submergint-se a l’aigua… però la diferència està en el gruix i el color. L’ocell amagat nº 27 és el corb marí gros: bec gruixut i de color  gris en la seva totalitat i a la base de la boca té una membrana groga molt marcada. L’ocell amagat nº 28, és el corb marí emplomallat: bec més fi (no tan ample) i amb tonalitat groga.

Recordo quan a principi de curs comentàveu que els ocells amagats eren molt fàcils, i jo us deia que ja s’aniria complicant… com així ha estat.

Em sap greu, però insisteixo que alguns de vosaltres no heu sumat el punt perquè no heu escrit correctament el nom. Insisteixo, cal repassar sempre els textos que escriviu, i sobretot els noms dels ocells.

Els ocells que s’amaguen en aquesta 15ª entrega són dos ocells molt diferents. Pel que fa a l’ocell amagat nº 29 és un parent d’un ocell que es “va amagar” fa un parell d’entregues. L’ocell amagat nº 30 us aclareixo que és un individu en coloració NO nupcial.

Vinga petits ornitòlegs i ornitòlogues… a buscar-los a les guies, trobar-los i copiar correctament els noms.

Recordeu que només us escrivim per confirmar que hem rebut el vostre correu, sense advertir-vos si l’ocell amagat està correctament identificat i escrit.  Per tant, a afinar molt les respostes!.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:
JOC DE L’OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada
A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí podeu consultar vostra puntuació.
PUNTUACIÓ JOC OCELL AMAGAT | Escola Lola Anglada

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu d’enviar els dibuixos de la 4ª observació, si encara no ho heu fet! La setmana vinent finalitza el termini!

Esperant les vostres respostes i dibuixos, rebeu una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!