14ª ENTREGA. EN AQUESTA ENTREGA DOS OCELLS “MONOCOLORS”!

27 de febrer de 2023 – 5 de març de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat,

doncs ja ha passat el carnaval i ja tornem al repte de trobar ocells amagats. Som just a la meitat del joc i just a la meitat de les observacions. Ara, estem entrant en un dels millors moments pels observadors d’ocells perquè amb l’arribada de la primavera comença la migració prenupcial on podem veure ocells que fan aturades en els seus llargs viatges i tenim oportunitat de veure ocells que no són freqüents en les nostres observacions i també perquè ben aviat començaran a arribar els ocells estivals. Per tant, hem d’estar molt atents a moixons que ens semblen rars o que no estem acostumats a veure al nostres llocs d’observació.

I quis ocells s’han amagat en aquesta darrera entrega? Doncs dos ocells ben acolorits però on l’ocell amagat nº 26 ens ha fet ballar el cap.

Anem a pams. L’ocell amagat nº 25 no ha suposat cap mena de problema encara que alguns l’heu confós amb una altra mallerenga. Es tracta d’una mallerenga carbonera i que al pati de l’escola es deixa veure de tant en tant.

Ara bé, l’ocell amagat nº 26 és un mascle de passerell comú. El tret diagnòstic del pit i la panxa de color vermell maduixa el delata.

Malgrat  físicament s’assemblen pertanyen a dues famílies ben diferents. La mallerenga carbonera és un pàrid i el passerell comú un fringil·lid.

I quins dos ocells amagats s’amaguen en aquesta entrega? Dos ocells monòtons de color. Un de fosc i un de clar.

L’ocell amagat nº 27 és un ocell que no hem vist mai al pati de l’escola i que és propi d’ambients de muntanya i les majors densitats es donen al Pirineu oriental (atenció quan aneu de colònies a Planoles i Núria), al Prepirineu i a la Serralada Transversal. Ep! Però al pati tenim un parent seu!

I l’ocell amagat nº 28 és un dels ocells  migrants que ens poden visitar durant el mes de març o abril. Si us hi fixeu, l’exemplar de la foto està enfilat en una de les fletxes de la tanca del nostre pati. Com diuen les guies és un ocell que no destaca per cap color i té una aparença ben monòtona. Vinga no “caceu mosques” i a trobar els dos ocells amagats d’aquesta entrega!

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període:

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí també podeu veure la vostra puntuació.

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que tindreu temps fins diumenge dia 5 de març! Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada…i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat.