11ª ENTREGA. DOS OCELLS FÀCILS DE VEURE AL PATI DE L’ESCOLA!

30 de gener de 2023 – 5 de febrer de 2023

Estimades i estimats jugadors del joc de l’Ocell amagat,

setmanes fredes les que estem passant i en aquesta entrega arriben dos ocells que no han de presentar cap mena de problema per identificar-los. Són dos ocells que veiem fàcilment al pati de l’escola. Ara heu de demostrar que ja sou uns petits experts ornitòlegs i haurieu de jugar a veure si els podeu identificar sense la necessitat de consultar la guia. Ep! Però feu el favor de comprovar-ho i un cop hagueu fet la previsió no deixeu de consultar-la.

I quins eren els ocells amagats de la darrera entrega? Doncs, l’ocell amagat nº 19 és el bonic blauet comú. Us explico una curiositat. Cap ocell del món mundial té plomes de color blau! I com pot ser això, si el blauet té la majoria del cos cobert de plomes de color blau? El color blau que nosaltres veiem a les plomes del ocells són producte de la reflexió de la llum que els arriba. Com que les veiem blaves ens sembla que són blaves… però no és així, és degut a l’estructura de ploma i de com hi incideix la llum!

L’ocell amagat nº 20 és el grimpaire raspinell comú. Fàcil de confondre amb el raspinell pirinenc però petits detalls com la longitud del bec i unes petites taquetes blanques a les ales els diferencien. Pel que fa el joc, no ho hauríem tingut en compte. Quan el veiem al pati l’anomenem només “raspinell” perquè les àrees de distribució estan molt diferenciades. Com diu el seu nom el raspinell pirinenc només el troben en zones de muntanya com pot ser el Pirineu.

Aquí hi ha l’enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana i explicacions dels ocells del darrer període: https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/joc-de-locell-amagat/

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Aquí també podeu veure la vostra puntuació. https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Si detecteu qualsevol errada no dubteu a enviar un correu explicant-ho.

Recordeu que tindreu temps fins els diumenge dia 5 de febrer! Espero les vostres respostes al correu ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat.