6ª ENTREGA; S’AMAGA UN OCELL QUE DU EL NOM D’UN PERSONATGE DE LA LOLA ANGLADA!!

Del 13 al 19 de desembre de 2021

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat,

Som ja a la 6ª entrega del joc i cal dir que aquest pont, que desitjo que hagi servit per carregar piles, ha fet baixar força la participació. Nois i noies, cal ser organitzat i encara que canviï el termini cal tenir-ho present! Felicito especialment a tots els qui ha vau fer de seguida…. ja sabeu que “feina feta no fa destorb”.

Però anem al gra, com faria un ocellet dels que mengen gra! El percentatge d’encerts ha estat molt elevat i en el cas del nº 10 hi ha hagut una noia, la Gemma, que s’ha atrevit i amb molt d’encert a encertar la subespècie! Si ja dic jo, que esteu fets uns ornitòlegs i unes ornitòlogues de primera!

L’ocell amagat nº 9 és el popular pardal comú, malgrat que com us vaig explicar és una espècie en clara regressió! Cuidem el planeta que només en tenim un i la pròpia pervivència de la nostra espècie i de moltes altres depèn exclusivament de nosaltres!

L’altre ocell amagat, nº 10, és la nostra companya (perquè el veiem gairebé tot l’any al pati de l’escola) cotxa fumada! Ara és un molt bon moment per veure-la perquè a la tardor hivern a més a més de les que tenim tot l’any s’hi afegeixen les que baixen de les muntanyes i cerquen una temperatura i una quantitat més gran de menjar que el fa la vida més còmoda.

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

Us recordem als nois i noies del grup B i C que heu d’anar enviant els dibuixos de la segona observació… que fa dies que no en rebo cap! No deixeu la feina pel final! I també recordar-vos que aquesta setmana, el dia 16, farem la segona observació amb el grup A que vam haver d’ajornar per mal temps.

I qui ens visita aquesta setmana? Dos ocells ben diferents: un, el podem veure al pati de l’escola tot l’any (ocell amagat nº 11), i l’altre el podreu veure a les colònies al Delta de l’Ebre i a més a més el seu primer nom és idèntic al d’un personatge de la Lola Anglada (ocell amagat nº 12)!

D’aquest ocell us en diré una curiositat: aquest ocell quan muda a plomatge nupcial li surten dues plomes precioses, llargues i delicades al cap. Això per a ells i per a alguns ocells de la mateixa família els va portar molts problemes perquè van ser caçats massivament, únicament per arrencar-los-hi aquestes plomes i posar-les als barrets que les senyores portaven quan es mudaven. Gairebé els va portar a la seva extinció… i davant d’aquesta pràctica cruel, un grup de persones es van organitzar per protegir-les. Així és com va néixer la britànica RSPB (Royal Society for the Protection of Birds) i que ara és una de les principals organitzacions ornitològiques del món. Podeu fer una ullada al seu fantàstic lloc web.

Aquesta entrega, just abans de les vacances de Nadal, torna a ser d’una setmana…. per tant… no val a badar i mireu les guies, parleu entre vosaltres i sobretot envieu el correu amb els noms dels ocells “trobats”! El període per enviar el correu va del dilluns dia 13 al diumenge dia 19. ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada, i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!