25ª ENTREGA. DOS OCELLS OBSERVATS I FOTOGRAFIATS A LES COLÒNIES AL DELTA DE L’EBRE TANQUEN EL JOC D’ENGUANY!

Del 6 de al 12 de juny de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat.

Efectivament hem arribat la darrera entrega del joc, la vint-i-cinquena. Cinquanta ocells amagats a més a més dels ocells que ens bonificaven punts.

El final del joc ha coincidit amb les fantàstiques colònies que hem fet al Delta de l’Ebre on vam poder gaudir de dues jornades d’observacions molt matineres a les 7 del matí. Ja heu pogut veure que el Delta és un lloc privilegiat de biodiversitat i també us heu adonat de la fragilitat d’aquest espai. Aquest darrer cap de setmana hem celebrat el dia de l’emergència climàtica i a Catalunya el Delta de l’Ebre és un dels llocs més amenaçats! Moltes gràcies per deixar.me compartir amb tots vosaltres les observacions i l’estada.

Per acabar el joc hem posat dues fotografies que vaig poder fer durant les colònies. L’ocell amagat nº 49 el vau poder sentir i veure quan vau anar en bicicleta cap a la barra del Trabucador i l’ocell amagat nº 50 ens va fer gaudir de valent a les dues observacions molt matineres. El vam poder veure molt bé amb el telescopi. Si heu estat atents a les observacions i explicacions no haureu de tenir cap dificultat per identificar-los correctament.

I quins eren els dos ocells amagats d’aquesta setmana? L’ocell amagat nº 47 és el simpàtic, encara que molt amenaçat, corriol camanegre. Si us plau, compartim amb ell les platges. Nosaltres ens hi anem a divertir, per a ells és pura supervivència!

L’ocell amagat nº 48 ha portat alguna confusió perquè alguns l’heu confós amb el falciot pàl·lid. Els falciots són ocells aeris i no s’aturen als filats o vegetació com sí que fa aquesta bonica oreneta de ribera.

Recordeu que a la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

El termini d’aquesta 25ª entrega és del dilluns dia 6 al diumenge 12 de juny de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Ja ho veieu, el projecte es va acabant. El joc finalitza amb aquesta entrega, el grup C ja ha fet les 7 observacions programades i els grups A i B ho faran el proper dimarts dia 14! Esperem i desitgem que hagueu gaudit i sobretot que hagueu conegut una mica millor la natura que ens envolta i conviu amb nosaltres. Recordeu sempre, que no es pot estimar ni protegir allò que no es coneix… i amb aquest projecte que feu a l’escola el que es pretén és que conegueu l’ornitofauna i com estan lligades als seus hàbitats. Conèixer-les més, estimar-les i protegir-les ara ja depèn de vosaltres.

Fins dilluns vinent, que acomiadarem definitivament el joc!

Una abraçada i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!