23ª ENTREGA. UN D’AIGUAMOLL ESMUNYEDÍS I UN DEL PATI QUE ENGUANY S’HA DEIXAT VEURE POC!

Del 16 al 22 de maig de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat.

Vint-i-tresena entrega (ja només en mancaran dues!) del joc, i aquesta setmana s’amaguen dos ocells que són molt amagadissos.

L’ocell amagat nº45 és típic d’aiguamoll i molt semblant a altres ocells de la mateixa família. El de la fotografia és el més comú de tots. Pel que fa a l’ocell amagat nº 46 és un ocell que l’hem vist històricament al pati de l’escola amb una certa facilitat… però enguany no s’ha deixat pas veure gaire!

Ja som a les darreres setmanes de joc i ja no podem donar gaires més pistes…. així que a cercar a les guies i a trobar aquests dos ocells que enguany han estat més amagats que mai!

Però anem a veure quin eren els dos ocells amagats d’aquesta setmana.

L’ocell amagat nº 43 és un ànec discret però molt elegant. Una mica més petit que un ànec collverd i que destaca pel seu color general gris amb un “barrat ondulat” a la panxa molt discret i amb la popa (part posterior del cos) de color negre al costat d’una taca blanca. Aquest tret diagnòstic es veu molt bé quan l’ànec està nedant.

L’altre ocell amagat de la setmana ben bé es podria dir “tallarol griset” però el seu nom real és tallarol capnegre. El mascle, com el de la fotografia i que vaig fotografiar als arbres de l’entrada de l’escola,  és de color gris, amb una gola ben blanca i un cap (com si portés una caputxa) ben negre. En aquest cap negre destaca poderosament l’anell ocular de color vermell. En Sergi Sales (l’ornitòleg que ens va fer la sessió d’anellament al Delta del Llobregat) em va explicar que aquestes circumferències tant destacades de color com té aquest ocell, o bé l’anell ocular del corriol petit o la merla mascle, indiquen que són adults madurs i que estan preparats per aparellar-se i tenir descendència. Els ocells no veuen els colors com els veiem nosaltres. El seu espectre els permet veure els colors com iridiscències i aquests anells oculars són com un senyal que projecta un senyal molt visible. És una manera de comunicar-se entre individus.

Recordeu que a la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

El termini d’aquesta 23ª entrega és del dilluns dia 16 al diumenge 22 de maig de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!