22ª ENTREGA. UN DEL DELTA DE L’EBRE I UN DEL PATI DE L’ESCOLA!

Del 9 al 15 de maig de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat.

Ja hem arribat a la vint-i-dosena entrega i ja ens anem preparant per les colònies al Delta de l’Ebre. És per això que en aquesta entrega hi ha un ocell que molt probablement veureu a les colònies i un altre que és ben comú veure’l al pati de l’escola!

Ja no donarem gaires més pistes perquè els jugadors i les jugadores constants ja en sabeu un munt i feu unes magnífiques identificacions!

I quin ocells s’amagaven aquesta setmana i que ja han sortit del seu “amagatall”?

Doncs l’ocell amagat nº 41 és l’elegant gavina corsa. Recordeu que la colònia de cria més important del món la tenim precisament al Delta de l’Ebre i que ha estat una espècie que ha anat ocupant nous espais de cria com pot ser el Port de Barcelona al Delta del Llobregat o a el Port de Tarragona.

L’ocell amagat nº 42 és un ocell que ens alegra amb els seus xiscles els matins i capvespres de primavera i estiu. Són ocells totalment aeris i des de que surten del niu no tornen a tocar terra fins que ja d’adults es disposen a criar i tornen al niu. Estan perfectament adaptats al vol i és per això que tenen aquestes llargues ales en forma de falç… i d’aquí li ve el seu nom: falciot negre.

Són ocells tan aeris que igual que fan els cetacis al mar, dormen mentre volen. I com ho fan? Mentre volen només tenen un hemisferi cerebral despert i l’altre dorm. Adaptacions espectaculars d’animals que convien ben a prop nostre!

Vinga participants del joc de l’ocell amagat… a remenar guies i a cercar ocells. Insisteixo que podeu col·laborar entre vosaltres i també que si teniu dificultats podeu enviar el correu amb temps i si la identificació no és correcta, jo ja miraré de donar-vos una empenteta.

Recordeu que a la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

El termini d’aquesta 22ª entrega és del dilluns dia 9 al diumenge 15 de maig de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!