19ª ENTREGA. DOS OCELLS AMAGATS I SIS OCELLS AMB PUNTS DE BONIFICACIÓ!

Del 4 al 24 d’abril de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat.

Arriba la darrera entrega del segon trimestre i tindreu 20 dies per poder trobar dos ocells amagats i sis ocells que ens podran donar 6 punts de bonificació. Els sis ocells de bonificació són dibuixos del nostre amic en Àlex Mascarell que és qui ens va fer el poster dels ocells de l’escola!

Però anem a pels dos ocells amagats d’aquesta darrera entrega. Ja vam comentar que són dos ardeids, que són aquests ocells amb el coll llarg i que repleguen totalment quan estan en vol, a diferència del que fan les cigonyes o les grues, que volem amb el coll ben estirat.

L’ocell amagat nº 35 és el bernat pescaire. No és gens infreqüent que bernats passin volant per cel de sobre de l’escola. A primera hora del matí van de Barcelona, on aquesta espècie té la colònia urbana més gran d’Europa, cap al Llobregat, i a la vesprada fan el camí invers. És un ocell sedentari que a més a més augmenta considerablement a l’hivern amb l’arribada d’ocells provinents del nord d’Europa. L’ocell amagat nº 36 és l’agró roig. Aquest ocell és estival i ara mateix estan començant a arribar d’Àfrica! El color marró ataronjat li dona el nom.

I ara anem pels dos ocells amagats d’aquesta entrega. L’ocell amagat nº 37 és un ocell semblant a un que habita al pati però varia el color. L’altre ocell amagat, el nº 38 no ha de suposar cap problema. Però atenció amb els sis ocells que ens poden donar sis punts de bonificació. Ja sabeu que en les bonificacions no donem cap pista. Vinga que ja sou uns ornitòlegs experimentats!

L’ocell amagat us desitja unes molt bones i merescudes vacances de primavera… descanseu molt perquè a la tornada tenim el Sant Jordi que enguany recupera la normalitat!

Recordeu que a la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

El termini d’aquesta 18ª entrega és del dilluns dia 4 al diumenge 24 d’abril de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!
Bones vacances de primavera i sobretot, salut i cuideu-vos molt!