16ª ENTREGA. DOS HABITANTS D’AIGUAMOLLS: UN DE MENUT I UN DE GROS!

Del 7 al 13 de març de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat.

Ja som a la setzena setmana de joc i ja hem après un munt de coses. A més a més, aquesta darrera setmana hem anat a veure ocells i a anellar-los (anellament científic) al Delta del Llobregat, concretament als espais naturals de Cal Tet. Doncs atenció perquè un dels ocells amagats d’aquesta setmana el vam poder veure a darrera hora a les Maresmes de Cal Nani! (pista: els nois i noies el podeu trobar al racó dels ocells i els participants que no aneu a l’escola ho podeu veure a la pàgina web on hi ha totes les observacions que hem fet).

Pel que fa als ocells amagats de la darrera setmana, l’ocell amagat nº 29 és el gros ballester, un falciot que té la panxa i la gola de color blanc. Aquest és un ocell tìpic de les parets rocoses però que aquests darrers anys ha colonitzat les grans ciutats, com pot ser Esplugues, perquè per ells les parets mitgeres de les cases fan la funció de parets de roca verticals! Hem de mirar sovint al cel perquè ja estan començant a arribar. Són ocells aeris que només deixen de volar en el moment de fer la posta dels ous, incubar-los i tirar endavant les cries.

L’ocell amagat nº 30, és l’ànec cullerot, que destaca amb un bec molt especial i que li dona nom!

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

Els ocells amagats d’aquesta setmana són dos ocells típics de les zones humides. L’ocell amagat nº 31 és menudet…. el més menut d’aquesta família! I l’ocell amagat nº 32 és també juntament amb el bernat pescaire el més gros de la família!

El termini d’aquesta 16ª entrega és del dilluns dia 7 al diumenge 13 de març de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada, que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!

Salut i cuideu-vos molt!