14ª ENTREGA; SI ÉS LA SETMANA DE CARNAVAL… ENS VISITA UN ÀNEC BEN PINTAT I UN OCELL BEN PENTINAT!

Del 21 al 27 de febrer de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat,

Ja som en plena setmana de Carnestoltes i malgrat que teniu un munt de coses al cap (disfresses, preparar jocs pels menuts de l’escola…) espero i desitjo tingueu una estoneta per trobar els dos ocells amagats d’aquesta setmana.

Però abans de parlar-vos dels dos ocells amagats anem a descobrir quins ocells s’amagaven aquesta setmana.

Els ocells amagats d’aquesta setmana eren dues orenetes. Dos ocells d’uns 20 grams de pes i que cada any s’enfronten dues vegades a creuar el Mediterrani i encara més complicat… creuar el Sahara. Tornar-les a veure volant pel nostre cel ens ha de produir una alegria immensa i són un exemple de tenacitat i esforç. L’ocell amagat nº 25 és l’oreneta cuablanca. I malgrat tenir la cua negra, el que és diagnòstic és el carpó blanc… i que fa que quan vola i la veiem per sobre veiem la part posterior blanca… d’aquí el seu nom!

L’ocell amagat nº 26 és l’oreneta comuna. Alguns de vosaltres heu dit vulgar… i ja he comentat alguna vegada que darrerament han canviat alguns noms i a tots els ocells que tenien per nom “vulgar” els han canviat per “comú” o “comuna”. Més bonic i més encertat, oi? Aquesta té la cua ben forcada, sobretot el mascle.

Una diferència entre aquestes dues espècies és que l’oreneta cuablanca fa els nius en colònies (grups d’ocells), en canvi l’oreneta comuna fa els nius individualment i mai en grups o colònies. També dir-vos que els nius fets de boletes de fang també són diferents. L’oreneta cuablanca fa com un iglú invertit amb només un foradet per entrada, en canvi l’oreneta comuna és una tassa oberta a tots els costats.

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

I els dos ocells que s’amaguen aquesta setmana són dos ocells ben vistosos, com pertoca a l’època de carnaval. L’ocell amagat nº 27 és una anàtida, de color molt contrastats (bec, franja pectoral…) i l’ocell amagat nº 28 és un ocells que quan arriba la primavera llueixi en plomatge nupcial aquests dos plomalls (pista) i aquestes galtes de color marró rovellat. Ara ja comencen a desenvolupar aquestes boniques plomes al cap!

Vinga, a veure si els trobeu!

El termini d’aquesta 14ª entrega és del dilluns dia 21 al diumenge 27 de febrer de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:  ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada, que els ocells en acompanyin,volin en llibertat i tingueu un molt bon carnaval!

Salut i cuideu-vos molt!