10ª ENTREGA; DOS MOIXONS HABITUALS DEL PATI ENS VISITEN!

Del 24 al 30 de gener de 2022

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat,

Com diuen els savis del lloc: després de la tempesta sempre arriba la calma! I això ve a tomb perquè aquesta darrera setmana els dos ocells amagats han donat força maldecaps i han provocat un bon reguitzell d’errades!

Doncs aquesta setmana s’amaguen dos moixons ben habituals al nostre pati… i fins i tot us diré que les dues fotografies d’aquesta setmana  han estat fetes al nostre pati!

Anem primer pels dos ocells amagats de la darrera setmana.

L’ocell amagat nº 17 és un rapinyaire… i els rapinyaires no són pas fàcils. Es tractava d’una arpella comuna (al Delta de l’Ebre l’anomenen “capadella”). El típic rapinyaire del aiguamolls i de les zones humides. Alguns de vosaltres l’heu confós amb l’aligot comú (al Delta de l’Ebre l’anomenen “rampinya”) i també amb l’àguila pescadora (al Delta de l’Ebre l’anomenen simplement “àliga”). Les pistes que us dono poden ajudar i jo us vaig comentar que l’exemplar de la fotografia tenia el plomatge d’una femella… i com podeu veure a la imatge que us he adjuntat, l’aligot comú i l’àliga pescadora no tenen dimorfisme sexual!. A més a més el color del plomatge és ben diferent. La pescadora es veu molt blanca amb una llista ocular fosca que la fa molt característica, l’aligot té unes taques blanques a sota de les ales i l’arpella amb plomatge de femella és molt bruna amb el capell “daurat”! Tot això que us comento es pot veure molt bé als dibuixos de l’Àlex Mascarell que podeu veure aquí a sota.

L’ocell amagat nº 18 és el menut mosquiter comú. Els mosquiters no són pas fàcils però la pista que el tenim i veiem al pati de l’escola era definitiva!

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats d’aquesta setmana i una breu descripció. És important que les llegiu perquè així anireu fixant característiques i trets diagnòstics.

Doncs, ara cal una mica de calma… i els dos ocells nº 19 i nº 20 són molt comuns al nostre pati. El nº 19 s’ha fet l’amo de les caixetes de nidificació que hem penjat i el nº 20 el sentim ja a hores d’ara, cantar per marcar territori i per més endavant impressionar a les femelles, que acostumen a arribar una mica més tard!

Vinga, que aquesta setmana, amb la vostra experiència no podeu pas errar la identificació!

El termini d’aquesta 10ª entrega és del dilluns dia 24 al diumenge 30 de gener de 2022! Envieu els vostres correus amb els noms dels ocells amagats a:

ocell.amagat@escolalolaanglada.cat

Si us plau, comproveu la vostra puntuació i participació al joc clicant aquest enllaç. El primer nombre són els punts aconseguits i el nombre a l’interior del parèntesi, són les vostres participacions. Si detecteu alguna errada, no dubteu a enviar-me un correu fent-m’ho veure! https://agora.xtec.cat/ceip-lola-anglada-esplugues/els-nostres-grans-projectes/projecte-ocells/puntuacio-joc-ocell-amagat/

Una abraçada, i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!

Salut i cuideu-vos molt!