Ocells amagats 7 i 8. Trets diagnòstics foscos!

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Benvinguts als nous jugadors que us heu incorporat aquesta setmana (Lidia, Júlia i Mafer de 6è) i agrair als qui ja heu jugat per tercera setmana.

Pel que a la participació de la segona setmana, hi heu jugat 19 jugadors: 5 de 5è (poquets, poquets), 11 de 6è (poquets, però una mica més que la setmana passada) i 3 jugadors que es distribueixen entre alumnes d’altres classes, mares d’alumnes actuals, mares d’exalumnes i exalumnes.

Aquesta setmana gairebé heu fet el ple tots els participants. Els dos ocells que calia trobar tenien uns trets diagnòstics molt clars i destacava poderosament el color o les taques vermelles del cap.

Els dos ocells d’aquesta setmana eren:
Ocell amagat nº 5; Cadernera.
Ocell amagat nº 6; Xibec. Alguns de vosaltres també heu escrit “ànec caproig” que és el nom que tenia fa uns anys. A Catalunya hi ha un comité d’experts que s’encarreguen de posar el nom “oficial” als ocells. Els éssers vius (animals i plantes) tenen noms locals i això fa que els científics o persones interessades en aquest món els costi entendre’s si no diuen el mateix nom, i de la mateixa manera que internacionalment cada espècie s’identifica per un nom científic, a Catalunya es designa un nom que el pugui identificar tothom. Aquest nom és el que posa a les guies.

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies d’aquests ocells:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Els dos ocells de la propera setmana (ocells amagats 7 i 8) tenen alguna part del cos o tot el cos ben enfosquida. Vinga, a buscar-los a les guies… però primer unes petites pistes.

L’ocell amagat nº 7 és un ocell marí que ens visita molt sovint (especialment a finals d’hivern i principi de primavera) al pati de l’escola. La seva característica més particular és que li canvia el plomatge del cap. A l’hivern el cap és de color blanc i només té una petita taqueta com si fos una orelleta de color fosc. A la primavera el plomatge nupcial fa que el cap adquireixi aquesta tonalitat fosca com de xocolata desfeta. I vosaltres direu… però si aquesta gavina està posada a sobre el gel! Això és perquè era primavera i la fotografia està feta a Sant Petersburg (Russia) i allà encara que sigui primavera fa força fred i els rius encara estan glaçats.
L’ocell amagat nº 8 és un petit ocell molt comú al pati de l’escola i que ara mateix és molt fàcil de veure. El de la fotografia és un bonic exemplar mascle!

Vinga nois, noies i jugadors altres… a remenar les guies, a parlar-ne entre vosaltres i a escriure correus amb els noms dels ocells trobats! A veure si animeu als companys i companyes a jugar!

ATENCIÓ QUE AQUESTA SETMANA POT SER MOLT CURTA PERQUÈ HI HA UN PONT DE 4 DIES! NO US DESPISTEU!. Teniu temps fins el proper dissabte dia 8 (desembre) a les 24 hores!

Bona cerca i… que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat!