Ocells amagats 13 i 14 a la vista! Proves d’identificar-los?

Estimat alumnat i amics/gues participants al joc de l’Ocell Amagat.

I anem trobant ocells amagats, i els anem classificant i posant nom. Molt bé!  Agraeixo una vegada més la vostra participació fidel setmana a setmana. Vinga que encara hi ha companyes i companys de classe que no han jugat. Insistiu a l’hora del pati i feu-los jugar!

Atenció que aquesta setmana uns quants participants han deixat “volar” un punt per no escriure bé el non del bonic ocell amagat nº 11 que és ni menys ni menys que la cadernera. És ben cert que quan llegim el nom, la primera “e” la fem àtona i la fem sonar com una “a”, però s’escriu amb la vocal “e”. Insisteixo una vegada més (em dec fer molt pesat) que cal consultar la guia i assegurar l’escriptura!  Molta atenció perquè els dos ocells amagats d’aquesta setmana (ocell amagat nº 13 i nº 14) els passa el mateix!

La cadernera és un ocell molt representat en les pintures de l’època del Renaixement perquè simbolitzava la Passió de Crist. I això és perquè la llegenda explica que la cadernera es va tacar la cara amb la sang de Crist quan provava de treure-li les espines de la corona que li van posar al cap.

L’ocell amagat número 12 és la  cotxa fumada. Rep aquest nom pel color gris focs com si s’hagués tacat amb el sutge i el fum d’una xemeneia.

Aquí teniu l’enllaç de la taula de classificació:
CLASSIFICACIÓ – PUNTUACIÓ

I aquí teniu l’enllaç on podreu veure com jugar, els noms correctes dels ocells i una petita explicació… i podreu trobar els dos ocells de la propera setmana:
EXPLICACIONS OCELLS TROBATS I NOUS OCELLS AMAGATS

Els ocells d’aquesta propera setmana són dos ocells amb uns trets diagnòstics molt clars. L’ocell nº 13 el veiem sempre alguna vegada al parc de la Fontsanta, concretament a la zona dels xiprers del lateral del cementiri  i l’ocell nº 14 és un cosí germà d’un ocellet que sempre, sempre, el trobem a l’entrada de l’escola o passejant pel mig de la pista de futbol cercant molletes que us cauen dels entrepans! Vinga a agafar les guies i a cercar-los!

Disposeu fins el proper dissabte dia 27 de GENER de 2018 a les 24 hores!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i que sempre puguin volar en llibertat!