DOS OCELLS BEN DIFERENTS. UNA ESPÈCIE AL·LÒCTONA I UNA PRÒPIA D’AIGUAMOLLS SE’NS AMAGUEN! A TROBAR-LOS!

Estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020.

Seguim avançant amb el joc i aneu trobant ocells amagats. El fet que us semblin fàcils no us ha de preocupar perquè això fa que els fixeu correctament a la memòria i els qui els busqueu a la guia per confirmar-los fa que els compareu amb ocells semblants i aneu captant les petites diferències que hi ha entre espècies de la mateixa família. La participació d’aquesta setmana continua estable (no hi ha manera d’engrescar i fer que agafeu l’hàbit de dedicar al joc una estona setmanal), i és per això que encara felicitem més apassionadament els jugadors i jugadores habituals. La participació ha estat de 8 jugadors de 5è (benvinguda Xènia), 3 de 6è i 6 antics alumnes, familiars d’alumnat (benvinguda Ana) i monitoratge de menjador (benvinguda Marta!).

Aquesta setmana no hi ha hagut dificultat en la cerca dels dos ocells, encara que l’ocell nº 8 ha dut confusió amb la llucareta. Anem a pams!

Pel que fa a l’ocell amagat nº 7 no ha tingut cap dificultat a l’hora de classificar-lo, encara que sí que ha tingut dificultat en el moment d’escriure el nom correctament. Això és una llàstima, perquè està ben identificat però no ha estat ben escrit el nom. És important que us assegureu bé que el nom està ben escrit. Podeu consultar les guies i també el quadern de camp! L’ocell amagat és una COTXA FUMADA, concretament un mascle.

L’ocell nº 8 ha generat alguna confusió amb un ocell de la mateixa família (fringil·lid); la llucareta. En realitat es tracta d’un mascle amb plomatge nupcial fotografiat al Remolar (Delta del Llobregat). El GAFARRÓ europeu és un ocell que el veiem molt sovint al pati de l’escola.

Aquí podeu veure les diferències entre el gafarró europeu i la llucareta.

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Llegiu bé aquests petits textos, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria. Si dubteu d’alguna paraula o explicació, quan envieu el correu m’ho podeu preguntar. També ho podeu preguntar a les mestres tutores de 5è i 6è, la Muntsa i la Jenifer.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho!

Per aquesta setmana, que finalitzarà el proper diumenge dia 1 de desembre se’ns amaguen dos ocells ben diferents. L’ocell amagat nº 9 és una espècie al·lòctona, que vol dir que és un ocell introduït, espècie forana, o espècie exòtica no nadiua del lloc o zona. Atenció a no confondre’l amb una espècie molt similar i que veiem sovint al pati de l’escola! El nº 9 és un bonic ocell propi dels aiguamolls i que veureu segur a les colònies del Delta de l’Ebre. Ara és un molt bon moment (tardor – hivern) per veure’ls i els teniu ben a prop al Delta del Llobregat. Ep! A primera hora del matí i al capvespre és molt freqüent que sobrevolin el pati de l’escola. Al matí per anar cap al Llobregat i al vespre per tornar als seus dormidors a Barcelona. Precisament aquesta espècie té a Barcelona ciutat, la colònia urbana més gran d’Europa!

RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 1 de desembre!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms, la quantitat per trams i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria. Aquesta setmana tenim observació amb 6è de primària.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…