Experiments en la Setmana de la Ciència a Cicle Mitjà

Aquesta ha estat la setmana de la ciència i tota l’escola hem anat fent experiments diaris. En el nostre cicle hem après quin és el procés d’un experiment. Hem formulat hipòtesis i en alguns casos hem corroborat tesis.

Dilluns vam fer un experiment sobre un globus que s’infla sol quan el vinagre entra en contacte amb el bicarbonat.

Dimarts vam fer l’experiment sobre la capil·laritat dels colors, utilitzant gots amb aigua i colorant, fent ponts perquè l’aigua pugui circular i fins i tot flors! També hem après que alguns experiments ens donen un resultat immediat, però d’altres requereixen de temps i ens fan entrenar la paciència.

Dimecres vam fer “arenes movedís” amb Mazen i ens ho vam passar pipa remenant.

Dijous, a 3r vam fer un experiment curtet  per veure com d’efectiu i necessari és que ens rentem les mans i a 4t vam preparar-nos per fer el disc de Newton.

Hem pogut veure que, de vegades, els experiments no donen el resultat esperat. Per això són experiments. Els científics no sempre obtenen el resultat esperat quan fan un experiment. És per això que l’experiment del disc de Newton formarà part d’un repte voluntari proposat a l’alumnat durant tota la setmana vinent.

Finalment, avui, tots i totes els qui han volgut exposar els seus experiments a la resta de companys ho han pogut fer. Hem vist ous que poden botar, slime, electroimants, ous que suren en el mar mort, aigua que circula sola en pujada, entre altres coses. Hem gaudit de la setmana i us deixem una mostra de tot el que hem fet perquè vosaltres també en pugueu gaudir.

Aneu a fotos i vídeos per veure les imatges.