Història

En els seus inicis, el que avui és l’escola era una fàbrica tèxtil fundada l’any 1898, tal i com diu el rètol del porxo de la façana.

La fàbrica va tenir dues etapes ben diferenciades: Can Puiggròs i La Lió.

La primera etapa va començar quan Bartomeu Puiggròs va fer construir una fàbrica de vapor segons el gust modernista de l’època i la posà en marxa. S’hi realitzaven tots els processos del teixit: des del filat i el teixit fins als acabats. Entre el 1928 i 1929, la fàbrica es va tancar per conflictes laborals.

Als anys 30, la fàbrica va canviar de propietari i d’orientació. Mr. Badoy, de Lió, engegà la primera fàbrica d’estampació de tècnica serigràfica a Catalunya i a l’estat espanyol, anomenant-la La Lyon Barcelona S.A., seria per a la gent del municipi senzillament La Lió.

L’any 1979, en el context de la crisi general del tèxtil, també a la Lió s’hi produeixen conflictes laborals i això dóna pas al tancament definitiu de la fàbrica.

Els veïns i les administracions van veure la necessitat de conservar el patrimoni històric i artístic de l’edifici i per això el 1984 es va proposar la instal·lació d’un centre educatiu als terrenys de la Lió Barcelona. L’any 1985, el conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’hble. Sr. Joan Guitart, va inaugurar la finalització de les obres de la nova escola que tenia el nom de Pau Casals. Dos anys després passà a dir-se Escola Pública La Lió.