Ambient de construcció 3r. trimestre

Aquest tercer trimestre, i part del segon, els ambients han passat a ser de lliure circulació. Això significa que els infants, tot i escollir un ambient per començar, al cap d’una estoneta poden canviar si així ho desitgen, sempre que quedin places lliures per entrar. Aquesta lliure circulació provoca que puguin, en un mateix dia, anar a dos o tres ambients diferents segons els seus interessos.

Alguns infants no es mouen de l’ambient escollit, d’altres marxen a un altre ambient i en res tornen a l’inicial per diferents motius (volen acabar el que han deixat a mitges, el que els oferia els altres ambients avui no els venia de gust…) i d’altres circulen per tots per mirar quin els crida més l’atenció. Qualsevol dels camins escollits és el correcte, ja que cada infant és diferent i cada setmana les propostes dels ambients són diferents, per tant, els interessos poden anar canviant segons les propostes presentades.

A l’ambient de construccions els infants continuen trobant diversos materials que els permeten desenvolupar la creativitat i la imaginació amb la realització de diverses obres. Ara que ja es coneixen més entre tots i totes, moltes vegades les construccions són comunes amb la interacció de diferents infants del mateix o de diferent nivell (I3, I4 i I5) fent que el projecte compartit sigui més enriquidor en el seu desenvolupament. I sense oblidar mai que l’aprenentatge entre iguals és molt enriquidor pels infants.