Ambient de construcció 1r. trimestre

Aixecar, alçar, realitzar, transformar, bastir, compondre, confeccionar, crear, pujar, dreçar, fondre, erigir, fabricar, formar, generar, manufacturar, gestar, constituir, obtenir, preparar… Totes aquestes paraules, i més, signifiquen construir. Construir permet als infants projectar i donar vida a objectes, invents i estructures relacionades amb l’arquitectura i l’enginyeria, que tan sols existeixen al seu cap, a la seva imaginació. I per fer-ho, necessitaran experimentar amb materials adequats a la seva edat i amb un espai ampli que els permeti poder dur a terme totes les seves idees. I és per aquest motiu, que a l’escola hem cregut necessari oferir un ambient de construccions.

L’ambient de construcció ofereix als infants un espai ric en materials no estructurats permeten, així, una lliure acció amb ells. Un espai on els infants podran experimentar, observar i manipular lliurement, sense res imposat, tan sols amb la guia de l’adult, si es requereix. D’aquesta manera s’anima als infants a pensar de manera creativa, a inventar, a resoldre problemes que els van sorgint durant les creacions i a iniciar-se amb l’assaig-error (que passarà si…). Experimentaran amb mides, proporcions, equilibris, conceptes espacials, plans inclinats, etc. fins a arribar a veure reflectit la seva idea que tenia a dins del cap en la seva construcció.

Amb aquest ambient, l’infant es reafirmarà en els seus processos de pensament. Unint tota la informació que va aprenent amb la que ja tenia apressa fent, així, que l’infant surti de la seva zona de confort i vagi més enllà en els seus aprenentatges. I ho farà de manera individual o amb l’ajuda dels seus companys i companyes de curs i de cicle. Aprendre d’un igual enriqueix igual o més que aprendre’n d’un adult.