
La classe dels Ratolins i les Ratolines ha fet les primeres tertúlies dialògiques artístiques d’aquest curs. El quadre escollit ha sigut “El Carnaval de l’Arlequí” de Joan Miró.
Es va projectar el quadre i es va deixar una estona per observar tot allò que veien. Després, va sorgir una conversa sobre les seves impressions i emocions, quins elements tenia el quadre, van comentar si els agradava o no, les seves idees sobre què podía estar passant en aquella escena, intentaven esbrinar de què es tractava, comentaven detalls que potser d’altres no veien, intercanviaven opinions, feien comparacions i hipòtesis…una conversa ben enriquidora! Us deixem aquí un petit resum d’idees que van sorgir:
– És una festa de Halloween
– És una botiga
– Sembla una discoteca
– Son monstres ballant
– És la casa de la bruixa
– Son granotes petites
– Son aranyes
– Hi ha moltes punxes
– No m’agrada perquè no sé què és
– Te moltes coses a la vegada
Després van aprendre qui era el seu autor i què havia pintat. Es van sorprendre molt al saber que era un carnaval. Vam descobrir què era un arlequí i com era la seva disfressa, quins colors feien servir. Llavors van buscar elements de carnaval al quadre i trobaven moltes disfresses i també van descobrir que el quadre feia servir els colors de les disfresses d’arlequí.
Entre tota la classe van pintar i decorar un fons de paper d’embalar i després cada nen i nena va buscar un element petit per la classe i el va col·locar al mural, per recrear el quadre amb joguines.
Finalment, van pintar el mateix quadre en paper, tot fent servir molts colors per omplir tots aquells elements que tant els van cridar l’atenció al descobrir el quadre i mentre els pintaven, anaven descobrint més elements que ben emocionats compartien amb els companys i companyes.
Per poder veure les imatges d’aquesta activitat, cliqueu en el següent enllaç: https://drive.google.com/drive/folders/11Gq6O3lXxiNOJZBRGfY19I1B0kUC1F1I?usp=sharing

