Eleccions Consell Escolar 2021

RESOLUCIÓ EDU/3043/2021, de 6 d’octubre, per la qual s’estableix el calendari i el règim del procés electoral per renovar els membres dels consells escolars dels centres públics i privats sostinguts amb fons públics.

D’acord amb els articles 148 i 152 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, el consell escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, i correspon al Departament d’Educació establir mesures perquè aquesta participació sigui efectiva, així com determinar el nombre i el procediment d’elecció dels membres del consell.

El primer trimestre del curs 2021-2022, transcorregut el període d’ajornament, escau que les direccions i els titulars dels centres convoquin eleccions per a la renovació parcial dels membres del consell escolar del centre, en la meitat que en cada cas correspongui, d’acord amb la regulació esmentada i, a aquests efectes, correspon al Departament d’Educació establir el calendari corresponent.

Calendari del procés electoral

• Inici del procés: a partir del dia 2 de novembre de 2021
  • Constitució de les meses electorals: abans del dia 11 de novembre de 2021
  • Votacions: entre els dies 22 i 26 de novembre de 2021, ambdós inclosos
  • Constitució del consell escolar i presa de possessió dels seus membres: no més tard del dia 20 de desembre de 2021

La previsió que s’estableix en aquest calendari podrà ser revisat en funció de l’evolució de l’actual situació de pandèmia i d’acord amb les recomanacions del comitè tècnic del PROCICAT.

Així mateix, dins del marc del protocol establert pels departaments de Salut i Educació per la gestió dels possibles casos de Covid-19, s’establirà un protocol d’actuació aplicable a tots els agents que intervinguin a la planificació, organització i desenvolupament del procés electoral per a la renovació parcial dels membres dels consells escolars dels centres educatius el curs 2021-2022, que estarà disponible pels centres abans del procés d’eleccions.

Podeu consultar el calendari del procés.

Hem creat una infografia per a les famílies perquè consulteu els punts clau del procés electoral.

També us adjuntem la normativa relacionada.

Què és el Consell Escolar i quines funcions té?

Trobareu més informació al següent enllaç.

Èxit educatiu, un objectiu i una responsabilitat de tota la comunitat educativa!