Acte de cloenda Projecte de remodelació del pati

La Fundació Pere Mata finalitza un projecte de conscienciació a l’alumnat d’Alcanar sobre la salut mental a través de la rehabilitació del pati de l’escola J B Serra

Aquest matí, a l’escola Joan Baptista Serra d’Alcanar, s’ha celebrat l’acte de cloenda del projecte de rehabilitació del pati del centre educatiu, un espai de titularitat municipal. L’actuació ha durat mesos i ha tingut com a objectiu principal sensibilitzar els infants respecte a la importància de la salut mental.

La Fundació Pere Mata ha portat a terme el projecte gràcies a una subvenció de 6.834,66 euros, atorgada per la Diputació de Tarragona dins la línia de programes i projectes adreçats a promocionar la salut pública.

Entre les actuacions que s’han fet, hi ha el manteniment d’exteriors, que inclou el repintat de la paret, la pissarra i els bancs; la neteja de la zona de l’hort i la creació d’una tanca de llapis amb fusta. L’alumnat de cicle inicial i mitjà hi ha col•laborat pintant els llapis de la tanca.

També s’han creat diferents racons de joc amb la instal•lació d’una cuineta i un mercat construïts pels membres del servei prelaboral, així com el dibuix de jocs tradicionals a terra. Finalment, s’ha ideat i pintat un mural de les emocions i una paret dels valors amb l’alumnat de cicle superior, que ha permès treballar els valors vinculats a la promoció i acceptació de la salut mental, després d’una xerrada participativa dinamitzada pel personal de la Fundació Pere Mata.