El treball del nom a I3

Avui us parlarem d’un treball molt important que realitzem a I3: és el treball del propi nom i el nom dels nostres companys/es.

Els infants en aquesta edat es troben en plena construcció de la pròpia identitat. És per això que, de seguida, el nom comença a donar sentit al codi escrit i es converteix en un dels signes identificadors més importants i propers.

Iniciar l’aprenentatge de la lectoescriptura a partir de quelcom tant significatiu com el propi nom i el dels companys/es, suposa garantir interès i motivació per comprendre com funciona el codi escrit. Ha de ser, però, una descoberta plaent, a través d’activitats que els resultin atractives i tinguin sentit, com ara l’ús del nom en les rutines o la identificació de materials i espais.

Per treballar el nom, ho hem fet emprant diferents tipus de materials i diferents estratègies d’aprenentatge. Hem dut a terme activitats molt manipulatives, jocs de taula o amb moviment i activitats amb suport digital.

En aquest recull trobareu un seguit d’activitats que hem realitzat. Esperem que us agradi!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>