Avui us parlarem d’un treball molt important que realitzem a I3: és el treball del propi nom i el nom dels nostres companys/es.
Els infants en aquesta edat es troben en plena construcció de la pròpia identitat. És per això que, de seguida, el nom comença a donar sentit al codi escrit i es converteix en un dels signes identificadors més importants i propers.
Iniciar l’aprenentatge de la lectoescriptura a partir de quelcom tant significatiu com el propi nom i el dels companys/es, suposa garantir interès i motivació per comprendre com funciona el codi escrit. Ha de ser, però, una descoberta plaent, a través d’activitats que els resultin atractives i tinguin sentit, com ara l’ús del nom en les rutines o la identificació de materials i espais.
Per treballar el nom, ho hem fet emprant diferents tipus de materials i diferents estratègies d’aprenentatge. Hem dut a terme activitats molt manipulatives, jocs de taula o amb moviment i activitats amb suport digital.
En aquest recull trobareu un seguit d’activitats que hem realitzat. Esperem que us agradi!