Treball cooperatiu i jocs de pati

Com ja us vam explicar en un article anterior del mes de gener, l’alumnat de Cicle Superior ha elaborat durant este curs uns jocs perquè xiquets i xiquetes de Cicle Inicial puguen jugar-hi a l’aula o a l’hora del pati. Alguns d’estos jocs són, entre d’altres, les dames, l’oca, el memory, el parxís, el monopoly, el 3 en ratlla, el dòmino, …

La segona part d’este treball ha consistit en presentar i explicar als alumnes de primer i segon les regles dels diferents jocs. Per això han hagut de preparar-se una petita exposició oral i anar a les diferents aules de cicle inicial per a explicar-los com es juga.

I per últim, s’han acordat uns dies a la setmana en què alumnes grans i menuts comparteixen voluntàriament l’espai i temps de pati, per a poder jugar junts i acabar d’entendre la mecànica dels diferents jocs proposats.

La valoració d’esta experiència és molt positiva, ja que ha resultat molt enriquidora per a tots, tant a nivell d’aprenentatges com a nivell de relació i convivència entre alumnes de diferents edats. El joc compartit s’ha estès també a d’altres tipus de joc, com per exemple saltar a la corda, i a més a més, s’han engrescat a elaborar encara més jocs, com les bitlles catalanes, que han fet per a tots els grups-classe d’educació infantil.

Podeu vore una mostra d’este treball en els següents reculls multimèdia